شیلات سازمان دارد، خانواده همچنان بی‌متولی است
کد خبر: 3764628
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
روئیت بیان کرد:

شیلات سازمان دارد، خانواده همچنان بی‌متولی است

گروه سلامت ــ مدیرکل بنیاد خانواده با اشاره به افزایش میزان طلاق در کشور گفت: هنوز مردم به این میزان طلاق خو نکرده و با هم قسم شدن مردم و حاکمیت می‌توان این حباب را ترکاند.

شیلات سازمان دارد، خانواده همچنان بی متولی استحجت‌الاسلام و المسلمین رضا روئیت، رئیس بنیاد ملی خانواده در گفت‌وگو با ایکنا، مهمترین آسیب‌های حوزه خانواده را افزایش سن ازدواج و طلاق دانست و عنوان کرد: مهمترین اهداف ما در حوزه خانواده موضوع تشکیل و تحکیم خانواده است که هر یک از این دو هدف برای مقابله با دو آسیب افزایش سن ازدواج و طلاق تعریف شده است.

یک طلاق زیاد است چه برسد به ۱۷۰ هزار طلاق در سال
روئیت بیان کرد: برای کاهش معضل سن ازدواج باید فرآیند ازدواج آگاهانه را برای مردم تشریح کرد وقتی این اتفاق بیفتد ما شاهد ازدواج‌های خوب و سالمی در جامعه می‌شویم از سوی دیگر بسیاری از این طلاق‌های عاطفی هم کم می‌شوند چرا که بسیاری از این طلاق‌های عاطفی ناشی از عدم آگاهی در این حوزه است.

وی ادامه داد: هدف دوم ما موضوع تحکیم خانواده در مقابله با آسیب طلاق است، این موضوع اگرچه تنها گریبانگیر جامعه ایران نیست، اما نسبت به سابقه و فرهنگ ما یک طلاق هم در ایران ناپسند است، چه برسد به ۱۷۰ هزار طلاقی که در سال رخ می‌دهد، این زنگ خطر است که باید به آن به عنوان یک آسیب بنگریم.

مهریه عامل تسریع فروپاشی خانواده
مدیرکل بنیاد ملی خانواده تأکید کرد: امروز مهریه در کشور دیگر موجب تحکیم ازدواج نیست، بلکه خود موجب فروپاشی و یا حتی تسریع کننده فروپاشی خانواده است، در این راستا باید به سنت‌های خود بازگشته و مهریه‌ها را بر اساس این سنت تعریف و با این شرایط اقتصادی تغییراتی در نوع مهریه به وجود آوریم تا زندگی پایدار بماند.

روئیت تأکید کرد: هرجا حاکمیت با مردم برای حل یک مشکل هم قسم شدند و دست به دست هم دادند توانستیم بر آن مشکل پیروز شویم امروز هم برای اینکه آسیب طلاق را کم کنیم باید با همه توان وارد این قصه شویم.

وی در رابطه با لزوم تولیت واحد برای خانواده عنوان کرد: ما امروز برای چیز‌هایی مانند شیلات نهاد متولی و متمرکز داریم، اما برای خانواده چنین نهادی وجود ندارند، اگرچه سازمان‌هایی هستند که موضوعات مختلفی را در این حوزه پیگیری می‌کنند، اما اگر بگوییم نهادی وجود دارد که صرفا به این موضوع می‌پردازد نه، چنین سازمانی وجود نداشته و جای خالی آن بسیار احساس می‌شود.

آموزش مسائل خانواده تبدیل به یک گفتمان ملی شود
مدیرکل بنیاد ملی خانواده با بیان اینکه فضای آموزشی مسائل خانواده خود اثربخش‌ترین فضای ممکن برای بهبود وضعیت اجتماعی خانواده‌ها است؛ اظهار کرد: الان وضعیت آموزشی خانواده نسبت به قبل بهتر و دستگاه‌های حاکمیتی نیز این اهمیت را دریافته‌اند، خوشبختانه رجوع به مراکز مشاوره بهتر شده و این نتیجه این آموزش‌ها است.

وی افزود: برای ایجاد نیاز به آموزش در خانواده‌ها باید ضروری بودن آموزش در رابطه با مسائل خانواده تبدیل به یک گفتمان شود، این گفتمان که ایجاد شد مردم خود به دنبال این آموزش‌ها رفته و سطح مهارت‌های خود را افزایش دهند.
انتهای پیام
captcha