چارچوب قانونی و مستحکم وقف‌نامه تدوین شود
کد خبر: 3764642
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

چارچوب قانونی و مستحکم وقف‌نامه تدوین شود

گروه اجتماعی - رئیس کل دادگستری گیلان گفت: یکی از کارهایی که سازمان اوقاف باید مد نظر قرار دهد این است که چارچوب قانونی و مستحکم وقف‌نامه تدوین شود تا واقف با اطمینان خاطر این کار ارزشمند را انجام دهد.

چارچوب قانونی و مستحکم وقف‌نامه تدوین شودبه گزارش ایکنا از گیلان، احمد سیاوش‌پور، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در همایش یاوران وقف که در آستان مقدس فاطمه اخری(س) شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: وقف در همه مکاتب الهی و حتی مکاتب غیر موحد، در شکوفایی معنویت و اقتصاد جامعه موثر است.

وی با تاکید بر قوانین موقوفات، افزود: چارچوب وقف به گونه‌ای باشد تا در آینده دور در اجرای نیات وقفه‌ای پیش نیاید زیرا بخشی از پرونده‌های موجود ناشی از ابهامات وقف‌نامه است.

سیاوش‌پور گفت: یکی از کارهایی که سازمان اوقاف باید مدنظر قرار دهد این است که چارچوب قانونی و مستحکم وقف‌نامه تدوین شود تا واقف با اطمینان خاطر این کار ارزشمند را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: در مسیر توسعه اقتصادی، علاوه بر اثر معنوی وقف، اثر اقتصادی وقف بسیار بالاست و امروزه جنبه عمومی و اجتماعی وقف بسیار مورد انتظار همه است.

در ادامه علیرضا ترکی، مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در طول تاریخ همواره موقوفاتی ثبت شده که متناسب با زمان و مکان آن بوده، لذا امروز هم باید موقوفات جدید به سمت نیاز جامعه هدایت شود.

وی با بیان اینکه باید در راستای ترویج فرهنگ وقف از راهکارها و پیشنهادات نخبگان علمی بهره مند شویم، افزود: باید از وقف‌های مشارکتی با حضور جوانان حمایت و استقبال شود.

انتهای پیام

captcha