استخدام 30 هزار زن در وزارت معارف افغانستان
کد خبر: 3764658
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

استخدام 30 هزار زن در وزارت معارف افغانستان

گروه بین‌الملل ــ وزارت معارف افغانستان طی اقدامی، 30 هزار بانوی معلم را در قالب طرح استراتژیک این وزارتخانه استخدام می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صنا» افغانستان؛ نوریه نزهت، سخنگوی وزارت معارف افغانستان، صبح امروز، ۲۶ آبان(17 نوامبر)، در یک نشست خبری اعلام کرد: استخدام 30 هزار نفر از بانوان در حوزه معارف، به منظور افزایش حضور زنان در این عرصه انجام می‌شود.

نزهت گفت: این معلمان در مناطق روستایی 34 استان و بخش‌هایی که دسترسی به معلمان، به ویژه معلمان زن محدود است به کار گرفته می‌شوند. وزارت معارف طی سال گذشته دو هزار و 674 آموزگار قراردادی و در سال جاری نیز دو هزار و 326 معلم را استخدام کرده است.

سخنگوی وزارت معارف ادامه داد: با اجرایی شدن این برنامه، میزان حضور زنان به عنوان آموزگار در عرصه معارف از 33 درصد به 44 درصد افزایش خواهد یافت. با تطبیق این برنامه، زمینه‌ دسترسی دانش‌آموزان به ویژه دختران به آموزش در بخش‌های روستایی و مناطقی که تحت تأثیر رسم و رواج‌های ناپسند قرار دارند، فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: وزارت معارف، افزایش حضور زنان در عرصه‌ معارف را جزء طرح‌های استراتژیک خود قرار داده است و در ارتقای کمی، بهبود زمینه‌ دسترسی زنان به تعلیم و تربیت و خودکفایی زنان تلاش می‌کند.

پیش از این، وزارت دفاع افغانستان از تلاش برای استخدام تعداد زنان بیشتری برای خدمت در وزارت دفاع و امنیت ملی افغانستان (اِی ان دی اس اف) خبر داده بود.

انتهای پیام

captcha