برگزاری نهمین جشنواره فرهنگی و قرآنی نداجا در سیرجان
کد خبر: 3764659
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲

برگزاری نهمین جشنواره فرهنگی و قرآنی نداجا در سیرجان

گروه فرهنگی - با حضور جانشین نیروی دریایی ارتش، نهمین جشنواره فرهنگی، ورزشی و قرآنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، امیر دریادار تورج حسنی‌مقدم، جانشین نیروی دریایی ارتش دیروز شنبه، 26 آبان در این مراسم طی سخنانی ایجاد روحیه نشاط و شادابی و تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت را از اهداف جشنواره عنوان کرد و گفت: درسی که قرآن به ما می‌دهد مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم است و ما باید به اهمیت تقوا و ارزش‌های دینی توجه کنیم و برنامه‌های فرهنگی ما هم در این مسیر باشد.
وی افزود: این جشنواره‌ها ابزار فرهنگی هستند در برابر دشمن که یکی از اهدافشان تخریب جوانان و گرفتن روحیه شجاعت و شهادت طلبی است و این رسالت را باید به خوبی انجام دهیم.
حسنی‌مقدم بیان کرد: توجه به اهمیت تقوا و ارزش‌های دینی سرلوحه کار همه نیروهای ما خواهد بود و مبادا در جشنواره، نماز اول وقت یا فرائض دینی کمرنگ شود و جوان در مجموعه ما به این ارزش‌ها واقف است.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش از جشنواره سرود هم برای اولین سال در این جشنواره فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: اصل حماسی و عاشورایی بودن مضمون سرودها اولویت دارد و باید در این جشنواره سرود هم یادآور مقاومت و شجاعت باشد و ما در نیروی دریایی به یک گروه یا حتی گردان سرور حماسی هم نیاز داریم که باید محقق شود.
وی اظهار کرد: در نهمین جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی نیروی دریایی ارتش تمام مناطق، مراکز و پایگاه‌های دریایی اعم از تهران، انزلی، رشت، نوشهر، خرمشهر، بوشهر، بندرعباس، جاسک، چابهار، مرکز پشتیبانی سیرجان، مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان، خارک و منجیل حضور دارند.
حسنی‌مقدم تأکید کرد: بیش از 400 نفر در رشته‌های قرآنی حفظ، قرائت، مفاهیم و اذان، سرود و رشته‌های ورزشی شامل کشتی، مینی‌فوتبال چمن، دارت، دو صحرانوردی، تیراندازی با طپانچه، شنا، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز و طناب کشی طی مدت 6 روز به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر برای رقابت در مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده خواهند شد.
انتهای پیام

captcha