مدرسه در سند تحول بنیادین، تسهیل‌كننده یادگیری منطبق با فرهنگ اسلامی است
کد خبر: 3764679
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
نجفی:‌

مدرسه در سند تحول بنیادین، تسهیل‌كننده یادگیری منطبق با فرهنگ اسلامی است

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه باید طبق این سند تسهیل‌کننده یادهی و یادگیری و منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسكر نجفی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 26 آبان‌ماه در مراسم افتتاح آموزشگاه 15 کلاسه خیرساز ابوقداره در ناحیه دو شیراز ضمن قدردانی از اقدام نیک خانواده ابوقداره برای مشارکت در ساخت این واحد آموزشی گفت: فضاهای آموزشی نقش بسیار مهمی در فرایند تعلیم و تربیت و یاددهی و یادگیری دارند.
وی تأكید كرد: باید تلاش کنیم تا هم به لحاظ کمی با افزایش تعداد فضاهای آموزشی زمینه تحصیل دانش‌آموزان در ساعات مفید و خوب روز را فراهم كرده و از کار مدارس به صورت دو نوبته و سه نوبته جلوگیری شود و هم بر کیفیت کار مدارس بیافزاییم و تجهیزات و فضاهایی مثل آزمایشگاه، سمعی و بصری، نمازخانه و سایر ملزوماتی را که برای فعالیت بهتر دانش‌آموزان نیاز است، تامین کنیم.
عسكر نجفی افزود: آموزش و پرورش از طریق اعتبارات دولتی نمی‌تواند این امر را محقق سازد و قطعا لازم است مردم، خیرین و افرادی که نیت خیرخواهانه داشته و دغدغه آموزش و پرورش فرزندان وطن را دارند بیایند و کمک کنند به آموزش و پرورش که خوشبختانه این اتفاق طی سال‌های گذشته بسیار عالی افتاده است؛ به نحوی که ورود خیرین در آموزش و پرورش تبدیل به یک فرهنگ شده و در جاهای دیگری مثل بهداشت، شهرسازی و غیره هم از وجود این عزیزان استفاده می‌كنند.
مدیركل آموزش و پرورش فارس بیان كرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نقش اساسی و اصلی را برعهده دارد، مدرسه باید طبق این سند تسهیل کننده یادهی و یادگیری و منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد یعنی در واقع زمینه‌ساز تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بوده و از یک فضای زیبا با نشاط و مناسب برای رشد دانش‌آموزان برخوردار باشد تا بتواند محل تعلیم و تربیت دانش‌آموزان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در سطح کشور طی سال‌های گذشته انجام شده است، گفت: در این مدت یک نهضت عمومی و فراگیر و یک اشتیاق عالی و ارزشمند برای کمک به آموزش و پرورش در جهت کمک به ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی اتفاق افتاده که این موضوع در استان فارس و در شهر شیراز تبدیل به یک الگو و فرهنگ عمومی شده است به نحوی که این استان را جزو استان‌های برتر و پیشتاز در این حوزه قرار داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه تقریباً نیمی از تمام فضاهایی که در اختیار داریم با مشارکت خیرین نیک‌اندیش ساخته شده است، گفت: هم‌اکنون بیش از 100 پروژه خیرساز در استان فارس در حال ساخت است به نحوی که در برخی از شهرهای جنوبی استان فارس باید پایان نیاز به فضاهای آموزشی را جشن بگیریم.
نجفی همچنین با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در برخی از نقاط استان خصوصا شهر شیراز، گفت: درهمین کلانشهر شیراز که بیش از 300 هزار دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل هستند ما نیاز مبرم به فضاهای آموزشی هم به لحاظ ساخت و هم به لحاظ تجهیز و استاندارسازی داریم و امیدواریم که با مساعدت معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، بتوانیم نیاز شهر شیراز را هم رفع کنیم.
انتهاي پيام

captcha