كتب حوزه صلح معرفی شوند/ نیازمند وجود افراد صاحب معرفت هستیم
کد خبر: 3764695
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

كتب حوزه صلح معرفی شوند/ نیازمند وجود افراد صاحب معرفت هستیم

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: کتاب‌های حوزه صلح به منظور نهادینه شدن گفتمان صلح در استان فارس معرفی می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس امروز، ۲۶ آبان در نشست کتابخوان تخصصی صلح اظهار کرد: کتاب‌های مربوط به حوزه صلح به منظور ترویج فرهنگ صلح و دوستی و نهادینه شدن گفتمان صلح در استان فارس معرفی می‌شود.
وی به چهره‌ای که از کشورمان در سطح بین‌الملل توسط دیگر کشورها معرفی می‌شود اشاره کرد و افزود: معرفی کتاب‌های حوزه صلح در معرفی چهره بهتر و واقعی از ایران برای مردمان دنیا بسیار موثر خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به آیین تقدیر از فعالین حوزه کتاب که 24 آبان ماه در تهران برگزار شد، گفت: در این مراسم استان فارس با ۸ جایزه و ۶ برگزیده ملی در بخش‌های مختلف کتاب و کتاب‌خوانی خوش درخشید که این موفقیت در تاریخ کتابخانه‌های فارس بی‌سابقه است.
مجید اسکندری، استاد دانشگاه و از سخنرانان فارس، نیز در این نشست به صحبت در خصوص صلح پرداخت و گفت: صلح و آشتی و دوستی جوامع خواسته انبیا و بزرگان است.
وی تأکید کرد: جامعه و جهان کنونی ما بیش از هر زمان دیگری به افراد صاحب معرفت نیازمند است که صلح و آشتی را به گونه‌های مختلف در جهان جلوه‌گر کنند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی پیروان غلط اندیش انبیا و اولیای خدا دین، فرهنگ و حتی هنر را ابزاری برای جنگ قرار داده‌اند، افزود: اما انبیا و اولیا و بزرگان دین همواره مردم دنیا را به عشق، الفت، پاکبازی و دیگرخواهی دعوت کردند.
اسکندری بیان کرد: اگر حافظ شاعر شیرازی، مرزها را شکسته و توانسته محبوب انسان‌ها با بینش مختلف شود و بزرگترین شاعر دنیا یعنی گوته‌ آلمانی را دوباره متولد کند به واسطه‌ صلح طلبی‌اش است.
وی با اشاره به اینکه گاهی وجود انبیای الهی هم ابزاری برای دشمنی و کینه بوده است، گفت: برخی مسیحیان حضرت عیسی را در جنگ‌های صلیبی و عده‌ای از مسلمانان حضرت رحمه للعالمین را ابزاری برای جنگ و جدال قرار دادند و اولین آفت و آسیب چنین رفتاری برای خودِ دین است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه کتاب معشوق خداست و خداوند به جان آنکه کتاب را می‌آفریند و به قلم سوگند می‌خورد، گفت: کتاب برای انسان‌هایی که خداصفت هستند محبوب است و آنهایی که کتاب را دوست دارند آن را ابزاری برای صلح قرار می‌دهند.
اسکندری محبوبیت بزرگان جامعه را به دلیل دیگرخواهی، صلح و دوستی دانست و اظهار کرد: با پیروی از بزرگان و علما و استفاده از کتاب می‌توان دنیا را در مسیر صلح و آشتی قرار داد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در این مسیر الزاما هدف ما نباید آرمانی باشد، گفت: لازمه این کار این است که افراد در هر کاری که هستند احساس مسئولیت کنند آن هم نه فقط نسبت به یک گروه خاص بلکه برای تمام عالمیان.
انتهای پیام

captcha