تورق کتاب مانند نگاه به قرآن پسندیده است
کد خبر: 3764697
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

تورق کتاب مانند نگاه به قرآن پسندیده است

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه پاکدشت با بیان اینکه کتاب نور است و اگر نور نباشد، ظلمت همه جا را در برمی‌گیرد، گفت: کتاب مجازی خوب است اما ورق زدن کتاب موضوعی بسیار مهم و مانند نگاه کردن به کلمات نورانی قرآن کریم در هنگام تلاوت، پسندیده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی، امام جمعه شهرستان پاکدشت در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه کتاب استان تهران که امروز، 26 آبان به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار شد، در تبیین آداب شب آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: برخی در پایان روز شهادت امام حسن عسکری(ع) شیرینی توزیع کردند که این کار صحیح نیست، بیشتر باید مراقب خود باشیم تا در ذائقه بچه شیعه‌ها به بهانه امامت مشکلی ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه در عالم معنا سن طولانی معنا ندارد، افزود: عمر طولانی از معجزات خداوند است، هرچند برای ما انسان‌ها پذیرفتن آن دشوار است؛ حضرت خضر(ع) و حضرت عیسی(ع) طولانی‌ترین عمرها را دارند که هنوز هم در قید حیات هستند و امام عصر(عج) نسبت به آن‌ها کمترین سن را دارند که تنها حدود 13 قرن از عمر مبارکشان می‌گذرد.
امام جمعه پاکدشت درباره هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیان کرد: هرچقدر با کتاب مأنوس باشیم و کتاب را در زمینه‌های مختلف همراه خود کنیم، باعث تعالی جسمی و روحی خود و جامعه می‌شویم و کشوری با این مشخصات قطعاً پیشرفت‌های بی‌شماری نصیبش می‌شود.
حجت‌الاسلام لزومی گفت: کتاب مجازی خوب است اما ورق زدن کتاب موضوعی بسیار مهم و مانند نگاه کردن به کلمات نورانی قرآن کریم در هنگام تلاوت، پسندیده است.
وی در پایان افزود: کشورهای پیشرفته کتاب را هیچگاه حذف نکرده‌اند، کتاب نور هدایت است و نخواندن آن ضلالت می‌آورد؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب(مد‌ظله‌العالی) فرمودند، کتاب خواندن برای یک ملت فریضه‌ای واجب است.

انتهای پیام

 

captcha