برگزاری ششمین کنفرانس بنیاد «قداست مادری» در بلاروس
کد خبر: 3764701
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

برگزاری ششمین کنفرانس بنیاد «قداست مادری» در بلاروس

ششمین کنفرانس بنیاد «قداست مادری» با موضوع «خانواده در جهان مدرن: مفاهیم، گرایش­ها و چشم اندازها» در شهر مینسک برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس؛ در مراسم افتتاحیه این کنفرانس که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه(23 و 24 آبان‌ماه) برگزار شد، خانم ناتالیا یاكونینا، رئیس هیأت امنای برنامه بنیاد قداست مادری و عضو هیأت مدیره مركز افتخار ملی روسیه، خانم ماریا شتکینا، نایب رئیس شورای جمهوری و رئیس اتحادیه زنان جمهوری بلاروس، خانم شتین اولگا میچیلننا، سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی بلاروس، نماینده بنیاد برادران کاریچ از صربستان، یکی از نمایندگان زن از مجلس صربستان، متروپولیت پاول، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس بلاروس، تادئوش کاندروسویچ، رئیس کلیسای کاتولیک بلاروس، معاون کمیته اجرایی شهر مینسک و نماینده دومای روسیه سخنرانی کردند.

همچنین پیام‌های رؤسای جمهور بلاروس و روسیه به مناسبت افتتاح کنفرانس، برای حاضران قرائت شد. در بخشی از پیام الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به برگزارکنندگان و شرکت کنندگان این رویداد آمده است: «طی مدت برگزاری، این رویداد به یک پلت فرم مهم برای گفت و گو بین سیاستمداران، فعالان اجتماعی و نمایندگان سازمان های دولتی در حوزه مسائل اساسی حفاظت از خانواده تبدیل شده است. قطعاً پایه ارزش‌های معنوی و سنت‌های مردم در خانواده شکل می‌گیرد.»

ماریانا شتکینا، نایب رئیس شورای جمهوری و رئیس اتحادیه زنان جمهوری بلاروس در بخشی از سخنرانی خود اظهار کرد: نقش زنان در جهان معاصر به چارچوب خانواده محدود نمی شود، امروزه زنان از اعضای فعال جامعه هستند. وی افزود، مسئله تضمین برابری جنسیتی به عنوان یکی از دستاوردهای مهم اهداف اصلی توسعه پایدار در کشور محسوب می شود. زنان برای رسیدن به استقلال مالی در حال حاضر تلاش می کنند، آنان در حرفه خود موفق هستند و حوزه کارآفرینی زنان توسعه و پیشرفت داشته است.

بنا به گفته مسئولان برگزاری مراسم، این همایش با حضور هیأت های خارجی برگزار شد و فعالان دولتی و مدیران اجتماعی، فرهیختگان، روزنامه نگاران و کارشناسان را گرد هم ­آورد. در این سمینار حدود 400 شرکت کننده از 12 کشور بلاروس، روسیه، صربستان، ایالات متحده آمریکا، چین، ایران، بلغارستان و لهستان حضور داشتند. این برنامه شامل جلسات عمومی و کارگاه های آموزشی به بحث از ابتکارات خانواده محور در مناطق گوناگون و درک شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، معنوی و اخلاقی وجود خانواده در جهان مدرن پرداخت. همچنین در چارچوب این همایش، سمینار علمی-کاربردی ویژه روانشناسان و کارشناسان امور پزشکی زنان با موضوع «سلامتی خانواده: حوزه های پزشکی مدرن، روانشناختی- اجتماعی، اخلاقی» برگزار شد.

ابوالقاسم مختاریان، رایزن فرهنگی كشورمان در بلاروس از میهمانان آیین افتتاحیه کنفرانس بود و با برخی شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دینی حاضر گفت‌وگو كرد.

گفتنی است، بنیاد قداست مادری که مقر آن در روسیه قرار دارد، بنیادی خیریه است که فعالیت‌های اجتماعی و خیریه انجام داده و با مراکز فرهنگی گوناگون همچون رایزنی‌های فرهنگی همکاری دارد. متولیان این بنیاد مسیحی هستند.

انتهای پیام

captcha