تلاش فراگیر مجلس برای تقویت روان‌خوانی قرآن در اقشار مختلف
کد خبر: 3764721
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
حجت‌الاسلام پژمانفر:

تلاش فراگیر مجلس برای تقویت روان‌خوانی قرآن در اقشار مختلف

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های فراگیر برای تقویت روان‌خوانی قرآن در اقشار مختلف، گفت: پیش‌بینی شد تا جلسه‌ای را با وزیر کار داشته باشیم تا هیچ فردی در تشکل‌های کارگری و مجموعه‌های اداری و استخدامی در نظام جمهوری اسلامی نباشد که در روان‌خوانی و روخوانی قرآن ضعیف باشد.

باید ابعاد مختلف قرآن را برای فرزندان خود معرفی کردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، امروز، 26 آبان ماه در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی اظهار کرد: شاید نتوانسته‌ایم انس عمیق، کمی و کیفی با قرآن را برای فرزندان خود فراهم کنیم؛ فرزندان ما گمان می‌کنند که قرآن تنها یک بعد دارد که باید برای حل این موضوع بستری را برای معرفی ابعاد عمیق قرآن فراهم کرد.

وی ادامه داد: ما نیز در مجلس دهم شورای اسلامی این موضوع را عنوان کردیم و بر اساس نیاز، برنامه‌ریزی‌هایی در فراکسیون قرآن و عترت انجام شد و مقرر گردید یک نفر به عنوان نماینده قرآنی در همه استان‌های کشور منصوب شود تا در تمام فعالیت‌های قرآنی استان خود شرکت داشته باشد.

پژمانفر گفت: در همین راستا نیز از وزیر ارشاد هم درخواستی با همین عنوان داشته‌ایم تا جلساتی با همه تشکل‌ها داشته باشد و آن‌ها نیز در این مسیر اقداماتی را انجام دهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وزارت آموزش و پرورش نیز جلسه‌ای برگزار کردیم مبنی بر اینکه یک برنامه‌ریزی فراگیر صورت گیرد. در واقع شاید این خواسته زیادی نباشد. هر سال زمان قابل توجهی برای آموزش دانش‌آموزان جهت فراگیری روانخوانی و روخوانی قرآن فراهم می‌شود اما درصدی از دانش‌آموزان نیز از این آموزش‌ها بی‌بهره هستند که این امر ممکن است بر اثر نقص در آموزش و پرورش و استعداد دانش‌آموزان باشد و یا اینکه مشکلات دیگری در این زمینه دخیل باشد.

پژمانفر اظهار کرد: در این راستا سال تحصیلی جاری به عنوان سال تحصیلی نهضت قرآن و آموزش و پرورش نام گرفت و طبق قراردادها و جلساتی که برگزار شده، امیدواریم با این کار در انتهای امسال دانش‌آموز فارغ‌التحصیلی نداشته باشیم که به روانخوانی و روخوانی تسلط نداشته باشد. همچنین با وزارت علوم نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده مبنی بر اینکه دانشجویان هم شامل این آموزش‌ها شوند.

وی گفت: همچنین پیش‌بینی شد تا جلسه‌ای را هم در همین راستا با وزیر کار داشته باشیم تا هیچ فردی در تشکل‌های کارگری و مجموعه‌های اداری و استخدامی در نظام جمهوری اسلامی نباشد که در روانخوانی و روخوانی قرآن ضعیف باشد. ما نیز به دنبال این موضوع به عنوان جریانی فراگیر هستیم تا بتوانیم با تلاش مسئولان این کار را به سرانجام رسانیم. البته این اقدامات باید در سال‌های پیش از این صورت می‌گرفت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های قرآنی دانشجویان در کشور تأکید کرد: اگر بخواهیم از این کتاب در مسیر زندگی فردی و اجتماعی بهره گیریم، باید زمینه‌های ایمان و تقوای الهی را در وجود خود ایجاد کنیم. باید اینگونه عنوان کرد که باران و رحمت الهی بر همه محیط‌ها نازل می‌شود اما محیطی که سالم نباشد و آمادگی کافی را نداشته باشد، قطعاً باران در آن عطر خوبی نخواهد داشت و این ایراد از آن باران نیست بلکه بر اثر بستر نامناسب است.

پژمانفر در پایان اظهار کرد: همانطور که نماینده مقام معظم رهبری عنوان کرد، ما همه باید از این دالان بگذریم چرا که بدون عبور از این دالان امکان ورود به دریای عظیم الهی وجود نخواهد داشت و ما نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا در این دالان توقف نداشته باشیم.

انتهای پیام

captcha