تحریم‌ها سبب آسیب به بیماران می‌شود/ پزشکان در کنار بیماران هستند
کد خبر: 3764742
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
انجمن علمی رادیولوژی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد:

تحریم‌ها سبب آسیب به بیماران می‌شود/ پزشکان در کنار بیماران هستند

گروه سلامت ــ انجمن علمی رادیولوژی ایران اعلام کرد: مسئولان آمریکایی ادعا می‌کنند که تحریم‌ها علیه مردم ایران اعمال نشده و آسیبی متوجه مردم نمی‌شود، این در حالی است که مردم عادی و بیماران بیشترین صدمه را از این تحریم‌ها متحمل می‌شوند.

تحریم‌ها سبب آسیب به بیماران می‌شود/ پزشکان در کنار بیماران هستندبه گزارش ایکنا، انجمن علمی رادیولوژی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: انجمن علمی رادیولوژی ایران به عنوان متولی امور تشخیصی بیماران، اثرات واقعی تحریم‌های موجود را بر جان بیماران جدی می‌داند و برخلاف گفته مسئولان آمریکایی، ادامه تحریم‌ها را موجب آسیب به روند تشخیصی درخصوص بیماران و تهدید جانی آنان می‌داند.
در این بیانیه آمده است: با اعمال تحریم‌ها نه تنها تهیه دستگاه‌های تشخیصی پزشکی ناممکن شده است بلکه دسترسی به قطعات یدکی جهت ادامه فعالیت دستگاه‌های موجود نیز، سخت و در برخی مواقع غیر ممکن شده است. اکثر حوزه‌های علمی پزشکی برای تشخیص و حتی درمان بیماران به بهره‌گیری مستمر از دستگاه‌های تشخیصی رادیولوژی نیازمند هستند و هرگونه اختلال در تهیه دستگاه‌ها و قطعات آن‌ها تهدید جدی برای جان بیماران است.
براساس این گزارش، انجمن علمی رادیولوژی ایران در این بیانیه عنوان کرد: مسئولان آمریکایی ادعا می‌کنند که این تحریم‌ها علیه مردم ایران نیست و آسیبی متوجه مردم نمی‌شود، این در حالی است که مردم عادی و بیماران بیشترین صدمه را از این تحریم‌ها متحمل می‌شوند.
این تحریم‌ها با توصیفات فوق، اقدامی غیر انسانی و مغایر با مبانی حقوق بشر است، لذا از همه مجامع علمی و نهاد‌های بین المللی درخواست داریم تا برای جلوگیری از تبعات بیشتر این تحریم‌ها از تمام ظرفیت و توان خود برای توقف آن‌ها استفاده کنند.
انجمن رادیولوژی ایران به مردم عزیز ایران این قول را می‌دهد که در کنار تمهیدات وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی از تمام توان تخصصی جامعه متخصصان رادیولوژی برای کاهش اثرات این تحریم‌های غیر انسانی استفاده خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha