توسعه پژوهش‌محور کلیدی در بهبود فرآیند تعلیم و تربیت است
کد خبر: 3764759
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

توسعه پژوهش‌محور کلیدی در بهبود فرآیند تعلیم و تربیت است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تأکید بر استفاده از ابزارهای جدید آموزشی گفت: توسعه پژوهش‌محور کلیدی در بهبود فرآیند تعلیم و تربیت است.

توسعه پژوهش محور کلیدی در بهبود فرآیند تعلیم و تربیت استبه گزارش ایکنا از زنجان، مریم رشتچی امروز 26 آبان‌ماه در دومین گردهمایی کشوری توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج)، اظهار کرد: فناوری، تدریس و پژوهش سه راس مثلثی است که در سند تحول بنیادین برای ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در سند تحول آموزش و پرورش مواردی برای خدمات اصلی در نظام تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: بر اساس این سند گروه‌های آموزشی فعالیت‌های تخصصی خود را انجام می‌دهند و تا خروجی این بخش کیفی‌تر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه هماهنگی در روش‌های تدریس برای اولین‌بار در سال ۵۹ تعیین شده است ، خاطرنشان کرد: ایجاد همکاری و تفاهم برای استفاده از تجربیات معلمان و کارشناسان از رویکردهای فعالیت گروه‌های آموزشی است که البته در سال ۷۳ نیز دستورالعمل جدیدی در نظر گرفته شد.
این مسئول، ارتباط سازنده با دبیران، استفاده از فناوری‌های نوین در روش‌های تدریس، موارد آموزشی و کمک‌آموزشی و نیز توسعه پژوهش برای شناسایی و برطرف کردن مشکلات دانش‌آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت را از نکات مهم در ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان برشمرد.
رشتچی ادامه داد: توسعه مستمر شایستگی‌ها و مهارت‌های تخصصی معلمان، ارتقای نقش معلمان در طراحی، نظارت و اجرای برنامه‌های درسی، گسترش فرهنگ پژوهش و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان از دیگر موارد مورد تاکید در این گروه است.
وی با اشاره به اینکه رشد حرفه‌ای معلمان یک فرآیند مستمر است، یادآور شد: گروهایی مختلفی در این خصوص طراحی شده و محوریت فرهنگ درس‌پژوهی، مدیریت کلاس و نظارت بالینی در این خصوص اهمیت دارد.
انتهای پیام
captcha