طراحی و ساخت برج‌های رده ولتاژی 63 کیلوولت در یزد
کد خبر: 3764771
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
برای اولین بار در کشور؛

طراحی و ساخت برج‌های رده ولتاژی 63 کیلوولت در یزد

گروه اجتماعی- کارشناس دفتر مهندسی طرح‌های شرکت برق منطقه‌ای یزد از طراحی و ساخت برج‌های رده ولتاژی 63 کیلوولت برای مناطق با شرایط آب و هوایی متوسط کشور در یزد خبر داد.

طراحی و ساخت برج‌های رده ولتاژی 63 کیلوولت در یزد

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از برق منطقه ای، مجید غفاریان، کارشناس دفتر مهندسی طرح‌های شرکت برق منطقه‌ای یزد اظهار کرد: در نخستین گردهمایی معاونان طرح و توسعه شرکت‌های برق منطقه ای به منظور رفع مشکلات مرتبط با طراحی و احداث خطوط انتقال و فوق‌توزیع با بهره‌گیری از تخصص و تجارب متخصصان صنعت برق، کارگروهی تخصصی با عنوان «کارگروه بهینه‌سازی طراحی خطوط و بررسی حریم‌ها» تشکیل شد.
عضو کارگروه بهینه‌سازی خطوط و بررسی حریم ها ادامه داد: در هجدهمین جلسه این کارگروه، طراحی خانواده برج‌های رده ولتاژی 63 کیلوولت برای پهنه‌بندی آب و هوایی متوسط به شرکت برق منطقه‌ای یزد واگذار شد.
غفاریان با بیان این‌که 90 درصد وسعت استان یزد دارای شرایط آب‌وهوای متوسط است، افزود: این برج‌ها در آینده در محدوده شرکت برق منطقه‌ای یزد کاربرد زیادی خواهد داشت.
وی بیان کرد: در حال حاضر این طراحی جدید به‌ عنوان نمونه در خط 63 کیلوولت رستاق – مزرعه کلانتر مورد استفاده قرارگرفته است و با وجود این‌که هادی این خط نسبت به هادی طراحی‌ شده، سنگین‌تر بوده، در مجموع 15 درصد آهن‌آلات مورد نیاز کم شده است.
غفاریان همچنین از کاهش حجم فونداسیون و هزینه نگهداری و تعمیرات علاوه بر سبک شدن سازه برج در خطوط 63 کیلوولت با اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: بر اساس طراحی اولیه، طراحی و ساخت 4 تیپ برج در دستور کار قرار دارد. تایپ تست این برج‌ها که در آزمایشگاه سازه‌های انتقال و توزیع توانیر- وابسته به پژوهشگاه نیرو- در حال انجام است و تاکنون تیپ برج‌های YTM30 YSM03، آزمون تایپ تست را طبق استاندارد با موفقیت پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام

captcha