ترویج فرهنگ مهدویت؛ ضامن بقای نظام اسلامی
کد خبر: 3764785
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷

ترویج فرهنگ مهدویت؛ ضامن بقای نظام اسلامی

گروه معارف ــ معاون آموزشی بنیاد مهدویت البرز گفت: مهدویت از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی و ضامن بقای نظام اسلامی است.

ترویج فرهنگ مهدویت؛ ضامن بقای نظام اسلامی

حجت الاسلام سید محسن امینی بعدظهر شنبه، 26 آبان در حاشیه اجتماع بزرگ مردمی بعیت با امام عصر(ع) که به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(ع) در صحن مقدس امامزاده حسن(ع) کرج برگزار شد، در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: محدود کردن فعالیت‌های مرتبط با موضوع مهدویت نباید به ایام خاصی چون نیمه شعبان یا نهم ربیع محدود شود و این مبحث غنی، باید در تمام طول سال و ایامی چون محرم یا غدیر که همگی از مبانی و مقدمات مهدویت هستند، مورد توجه قرار گیرد.
وی به خطرات تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: تنها زمینه‌ای که می‌تواند جوانان ما را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه کند، ترویج فرهنگ و آموزه‌های مهدویت و عاشورایی است بنابراین باید تلاش کنیم تا زمینه شناخت و آگاهی نسل جوان را نسبت به این معارف بیشتر کنیم.
این مسئول تصریح کرد: مهدویت اعتقادی حرکت‌آفرین، امیدبخش، نشاط آور و باعث تلاش مضاعف در زندگی است و از این رو یاس و نومیدی، خستگی و پوچ‌گرایی در این مکتب راه ندارد و باید دانست فرهنگ مهدویت چیزی جز صلح و رفاه و آسایش نیست و ترویج این فرهنگ پویا کاری بسیار موثر و فرهنگی است.
امینی اضافه کرد: مهدویت از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی و ضامن بقای نظام اسلامی است و باید این فرهنگ در تمام نقاط جهان گسترش یابد و از سویی هدف غایی همه انبیا و اوصیای الهی استقرار حکومت مهدوی در جهان است و باید به مقوله‌ای با این عظمت که نتیجه تلاش‌ها و رنج‌های مردان خداست، توجه بیشتری شود.
معاون آموزشی بنیاد مهدویت البرز با بیان اینکه اندیشه مهدویت رویکردی امیدبخش و لذت‌بخش برای بشریت است، بر گسترش مهدویت در جامعه تاکید کرد و گفت: رمز بقا و پیشرفت حیات و هویت فردی و اجتماعی بشریت در گرو بهره‌گیری از فرهنگ مهدویت است و باید این فرهنگ غنی را همانطور که هست بفهمیم و بشناسیم.
این مسئول گفت: انتظار فرج از اعتقادات شیعیان است که که اگر بتوانیم به وظیفه و رسالت خود عمل کنیم و موضوع مهدویت را بر اساس منابع صحیح و حقیقی شیعی و دیگر فرق اسلامی به صورت متوازن در جامعه معرفی کنیم گامی به جلو برداشته‌ایم.
انتهای پیام

 

captcha