حمایت از صنایع کوچک و متوسط؛ رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3764819
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵

حمایت از صنایع کوچک و متوسط؛ رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصادی- فرماندار کرج گفت: حمایت از صنایع کوچک و متوسط رکن اصلی تحقق اقتصادمقاومتی و توسعه اقتصادی کشور است.

حمایت از صنایع کوچک و متوسط؛ رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش ایکنا از البرز، سیروس شفقی، فرماندار کرج، بعدظهر شنبه، 26 آبان در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‎های صنایع کوچک و متوسط البرز، اظهارکرد: رونق و توسعه صنایع کوچک و متوسط رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی کشور است. توجه ویژه به این صنایع تداوم رشد صنعت را به همراه دارد و همچنین آسیب‌پذیری اقتصاد کشور را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
این مسئول بیان کرد: توجه به صنایع کوچک و متوسط همانگونه که در بیانات مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره و تأکید شده راهی مطمئن برای بهبود شاخص‌های صنعتی و اقتصادی و توسعه و تثبیت اشتغال مولد است.
این مسئول تصریح کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا با فراهم کردن زمینه ورود شرکت‌های کوچک و متوسط خود به بازار سرمایه رشد اقتصادی قابل ملاحظه ای را تجربه کرده‌اند لذا باید با الگوگرفتن از چنین کشورهایی زمینه رونق اقتصادی کشور و مقابله با تحریم‌ها را فراهم کنیم.
شفقی در ادامه با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی البرز، گفت: اگر ظرفیت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی استان به درستی هدایت شود شاهد اشتغالزایی و کاهش هزینه‌های تمام شده کالاهای تولیدی خواهیم بود.
فرماندار کرج تصریح کرد: اگر این واحدها بتوانند با حداکثر ظرفیت خود فعالیت داشته باشند، در آینده نه چندان دور البرز می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی مهم کشور بدرخشد.
وی در پایان گفت: برای توسعه صنایع کوچک و متوسط فعال البرز تسهیلات مناسبی پیش‌بینی شده است که با تحقق این مهم می‌توان در جهت خودکفایی اقتصادی کشور و استان گام برداشت.
انتهای پیام

captcha