تجهیز بخش آموزش و دانشگاه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است
کد خبر: 3764853
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
آقازاده:

تجهیز بخش آموزش و دانشگاه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است

گروه فرهنگی - استاندار مرکزی گفت: حضور کمیسیون آموزش مجلس در استان فرصت خوبی است‌ ‌تا در زمینه تجهیز بخش آموز‌ش و دانشگاه‌های استان از منظر نیرو و تجهیزات اقدامات خوبی را شاهد باشیم و این مهم نیازمند ‌یک برنامه‌ریزی صحیح است.

تجهیز بخش آموزش و دانشگاه‌های استان نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقا‌زاده، استاندار مرکزی، عصر شنبه ۲۶ آبان‌ماه با حضور در نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس این هفته مهمان استان مرکزی است‌، آخرین بار این کمیسیون سال ۹۰ به استان سفر کرد و این بار با رویکرد بهتری‌ در استان حضور پیدا خواهند کرد.
وی ادامه داد: حضور کمیسیون آموزش مجلس در استان فرصت خوبی است‌ ‌تا در زمینه تجهیز بخش آموز‌ش و دانشگاه‌های استان از منظر نیرو و تجهیزات اقدامات خوبی را شاهد باشیم و این مهم نیازمند ‌یک برنامه‌ریزی صحیح است.
استاندار مرکزی تاکید کرد: باید برنامه‌ها و مشکلات را دسته‌بندی کنیم و از سفر هیئت کمیسیون آموزش مجلس برای استان در بحث آموزش تلاش کنیم.
آقازاده گفت: بازدید هیئت مذکور‌ از پارک علم و فناوری استان حتما باید برنامه‌ریزی شود زیرا یکی از کارهای کمیسیون آموزش مجلس کمک به بنیه پارک علم و فناوری است تا بتوان از این طریق مسایل و مشکلات این بخش را مطرح و راه‌حلی برای آن اتخاذ کرد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: از این فرصت می‌توان خوب استفاده کرد چون در موسم تدوین بودجه قرار داریم بهترین زمان‌ حتی برای سال آینده است. باید از این سفر دستاوردی از بودجه ۹۷ داشته باشیم و‌ می‌توان ‌در بعضی از موارد زیر‌بنایی‌ از بودجه ۹۸ استفاده کنیم.
آقازاده بیان کرد: باید روی موارد اساسی متمرکز شویم و به طور حتم می‌توان به نتیجه‌گیری خوبی دست پیدا کرد.
به گزارش ایکنا؛علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: حضور کمیسیون‌های تخصصی آموزش مجلس در استان‌ها یک فرصت است.
وی ادامه داد: جایگاه مجلس جایگاهی نیست که قدرت‌ اجرایی داشته باشد یا مستقیم اعتبارات را در اختیارداشته باشد ولی می‌توان از نظر مسائل قانونی و حمایت‌های لازم در این جهت و همچنین تامین اعتبارات و اخذ مجوزهای لازم این مساعدت را انجام دهد.
نماینده مردم اراک ،خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: بنظر بنده از این فرصت می‌توان برای حل‌ چند موضوع اساسی حوزه آموزش عالی استان استفاده کرد.
کریمی بیان کرد: اولویت‌بندی ارتباط موضوعات با وظایف و حوزه و اختیار مسئولین مربوطه رعایت شود.
وی افزود: اگر ما از فرصت حضور مدیران ارشد ملی دستگاه‌هایی که همراهی می‌کنند، استفاده کنیم فرصت بسیار مغتنمی است زیرا شاید رییس یک دستگاه و دانشگاه نتواند به راحتی معاونین وزرا را به استان بیاورد اما‌، این یک فرصت مغتنمی است که مسائل را با افراد حل کنیم. در خصوص دستگاه‌ها بحث برنامه و بودجه و اثر‌گذاری آن در حوزه اعتباری مهم است .
کریمی اظهار کرد: چندین ماه است بحث حضور دکتر نمکی را در حال پیگیری هستیم تا بازدید از دانشگاه‌ها و تامین اعتبار و اولویت دادن دانشگاه‌ها را داشته باشند و فرصت خوبی است و ماهم پیگیری می‌کنیم.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت افزود: یک فرصت دیگر در کمیسیون اقتصادی مرسوم است که نامه‌هایی که به کمیسیون زده می‌شود، پس از برگشت به تهران یک جلسه پیگیری در مجلس گذاشته می‌شود که این ‌فرصت هم باید فراهم شود. تمامی مسائل جمع‌بندی شود تمام تقاضا‌ها خطاب به رییس کمیسیون زده شود و پراکنده‌کاری نشود، پس از برگشت کمیسیون می‌توان پیگیری کرد و یک جلسه پیگیری با حضور وزرا‌ تشکیل شود. این امکان هست که کمیسیون جلسه بگذارد و وزارت آموزش عالی دعوت کند موضوعات مطرح و تصمیمات در حضور وزرا و کمیسیون اتخاذ شود و این فرصت خوبی برای استان است.
انتهای پیام

captcha