لزوم تلاش جهت توسعه‌ آموزش عالی استان مرکزی
کد خبر: 3764858
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

لزوم تلاش جهت توسعه‌ آموزش عالی استان مرکزی

گروه فرهنگی - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: باید در حوزه توسعه‌ای آموزش عالی تلاش کرد به‌ویژه نظام آموزشی نسل سوم بسیار حائز اهمیت است و کشور در این مسیر پیش می‌‌رود.

لزوم تلاش جهت توسعه‌ آموزش عالی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، غلامرضا فتح‌آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی عصر شنبه ۲۶ آبان‌ماه با حضور در نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس متشکل از ۲۳ نفر هستند که ۱۸ نفر آن‌ها در هفته جاری در استان حضور پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: در سال ۹۰ میزبان این کمیسیو‌ن در استان بودیم و توانستیم اعتبارات لازم را برای دانشگاه اراک فراهم کنیم. برای پارک علم و فناوری نیز اعتبارات خوبی از سوی کمیسیون در نظر گرفته شد‌ و آن را پیگیری کردند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: باید در حوزه توسعه‌ای آموزش عالی تلاش نمود به ویژه ‌‌در نظام آموزشی نسل سوم بسیار حایز اهمیت است و کشور در این مسیر پیش می‌رود.
فتح‌آبادی گفت: بحث مباحث رشته‌های جدید که لازم است دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند و مجوزهای لازم را اخذ کنند و ایجاد دانشکده داروسازی در دانشگاه آزاد از جمله مواردی است که نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است و هنوز نتوانسته‌ایم به نتیجه برسیم.
وی بیان کرد: بحث هوشمند‌سازی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حائز اهمیت است و باید به آن بپردازیم. همچنین چالش‌های فرهنگی در دانشگاه و جای خالی اشتغال دانشجویان مواردی است که قابل بحث است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی اظهار کرد: تحصیلات تکمیلی دانشجویان استان از میانگین کشوری عقب‌تر است و باید در بحث مجوزها تلاش کنیم و هم در حوزه فناوری فنی و حرفه‌ای که ۳۱ درصد دانشجویان در این حوزه تحصیل می‌کنند و با توجه به ویژگی ‌صنعتی استان‌ این موضوع بسیار مهم است و لازم است این حوزه را بیشترتقویت کنیم.
فتح‌آبادی گفت: ما می‌توانیم دنبال هوش مصنوعی باشیم‌ و اولویت ایجاد مجتمع خوابگاهی متمرکز در استان و پردیس را داشته باشیم که در این راستا قدم هایی برداشته‌ایم .
وی افزود: باید دو جلسه مستقل برای حوزه آموزش عالی و حوزه آموزش عمومی برگزار شود.

لزوم تلاش جهت توسعه‌ آموزش عالی استان مرکزی
 در این جلسه مسعود شهرجردی، رییس جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی بر تشکیل کارگروهی در زمینه ‌تجهیزات و تحقیقات مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی تاکید کرد و گفت: جهاد‌دانشگاهی استان به عنوان یک نهاد تحقیقاتی از این آمادگی برخوردار است که اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در سفر به استان از توانمندی و ظرفیت‌های این نهاد بازدید کنند.
وی افزود: کمک به تجهیز مرکز تخصصی درمان ناباروری رویان و تجهیز آزمایشگاه تشخیص طبی و کمک به راه‌اندازی فاز دوم مرکز ناباروری رویان از جمله نیازهای این مرکز می‌باشد.
در این نشست روسای دانشگاه‌های استان مرکزی به بیان طرح مشکلات خود و جمع‌بندی آن پرداختند تا در هنگام حضور هیئت کمیسیون آموزش مجلس در استان به بیان آن‌ها بپردازند.
انتهای پیام

captcha