ایجاد انگیزه؛ مهم‌ترین مسئولیت مربی قرآن
کد خبر: 3764860
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

ایجاد انگیزه؛ مهم‌ترین مسئولیت مربی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - مربی و مدیر مهد قرآنی حضرت زهرا(س) سراوان گفت: فراگیری قرآن ممکن است برای کودک با سختی‌هایی همراه باشد؛ بنابراین ایجاد انگیزه و اتخاذ شیوه مناسب آموزش به‌گونه‌ای که کودک را ثابت‌قدم و علاقه‌مند نگه دارد، مهم‌ترین مسئولیت یک مربی قرآن است.

ایجاد انگیزه؛ مهمترین مسئولیت مربی قرآن

مهناز محمدگلی، مربی و مدیر مهد قرآنی حضرت زهرا(س) شهرستان سراوان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: آموزش قرآن در سنین کودکی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا در این سنین ظرفیت پذیرش و تأثیرپذیری افراد بالاتر است.
مدیر مهد قرآنی حضرت زهرا(س) سراوان بیان کرد: در دنیای معاصر که انواع سرگرمی‌ها و جاذبه‌ها برای جلب توجه کودکان رواج یافته است، جذب آنان به فعالیت‌های قرآنی و آموزش علوم قرآنی به آنان توجهی خاص و برنامه‌ریزی منظم می‌طلبد.
وی افزود: فراگیری قرآن ممکن است برای کودک با سختی‌هایی همراه باشد؛ بنابراین ایجاد انگیزه و اتخاذ شیوه مناسب آموزش به گونه‌ای که کودک را ثابت‌قدم و علاقه‌مند نگه دارد، مهم‌ترین مسئولیت یک مربی قرآن است.
محمدگلی اظهار کرد: یکی از مواردی که کودکان بسیار به آن علاقه‌مند هستند، روش آموزش همراه با بازی و نمایش است. به عنوان مثال، قسمتی از فضای موسسه را گل بکارند و به آن نام بهشت بدهند، سپس یک نفر به عنوان فرشته نگهبان، در صورتی که قرآن‌آموزان سوره‌ای معین را از حفظ بخوانند به آنان اجازه ورود می‌دهد.
وی افزود: مربی قرآن باید پا به پای قرآن‌آموز، او را در فراگیری علوم قرآنی یاری دهد. باید با روانشناسی درست، دلایل عدم یادگیری هر یک از قرآن‌آموزان را تشخیص دهد و در صدد رفع آن‌ها با کمک والدین برآید.
این مربی علوم قرآنی بیان کرد: یکی دیگر از روش‌های مؤثر در جلب کودکان، استفاده از وسایل کمک آموزشی صوتی و تصویری است. به عنوان مثال اگر در آموزش روخوانی و ادای تلفظ صحیح کلمات از لوح‌های فشرده صوتی استفاده شود، تأثیر بیشتری خواهد داشت.
مدیر مهد قرآنی حضرت زهرا(س) سراوان اظهار کرد: برخورد صحیح مربی، اخلاق خوش، طرز صحبت و رفتار مناسب مربی بیشترین تأثیر را در جلب توجه و ترغیب قرآن‌آ‌موزان به فراگیری علوم قرآنی دارد.

انتهای پیام

captcha