آغاز اکران فیلم‌های منتخب جشنواره ملی «فیلم رضوی» در یزد
کد خبر: 3764863
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

آغاز اکران فیلم‌های منتخب جشنواره ملی «فیلم رضوی» در یزد

گروه فرهنگی - اکران فیلم‌های منتخب بخش داستانی و مستند جشنواره ملی «فیلم کوتاه رضوی» عصر امروز در یزد آغاز می‌شود.

آغاز اکران فیلم‌های منتخب جشنواره ملی «فیلم رضوی» در یزد

به گزارش ایکنا از یزد، اکران فیلم‌های منتخب بخش داستانی و مستند جشنواره ملی «فیلم کوتاه رضوی» عصر امروز در یزد آغاز می‌شود.
اکران فیلم‌ها به مدت سه روز و در چهار سانس از ساعت 16 امروز آغاز شده و تا ساعت 23:45 ادامه خواهد داشت که 45 فیلم منتخب بخش داستانی و 27 فیلم منتخب بخش مستند در سینما تک یزد اکران خواهد شد.
محمدرضا اصلانی، مهدی نادری، امیر احمد پهلوانیان، محمد‌حسین فرج و طیبه فلکیان به‌عنوان اعضای هیئت داوران جشنواره انتخاب و قرار است به ارزیابی 45 فیلم های منتخب از سوی هیئت انتخاب جشنواره بپردازند و در هر بخش برگزیدگان نهایی را معرفی کنند.
در جشنواره امسال فیلم رضوی در مجموع 503 اثر به دبيرخانه ارسال شده كه پس از بازبينی و بررسی 401 اثر، تعداد 72 فيلم در بخش مستند و داستانی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
314 فیلم در بخش داستانی به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 256 مورد بازبینی و در نهایت 45 اثر به بخش مسابقه راه یافت، همچنین در بخش مستند نیز در مجموع 189 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال و در نهایت 45 اثر داستانی برای بخش رقابت نهایی انتخاب شدند.
در بخش داستانی 17 اثر از تهران، 9 اثر از یزد، 5 اثر از قم و از استان‌های اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی و خوزستان هر کدام دو اثر همچنین از استان‌های خراسان رضوی، کردستان، مازندران، کرمان، آذربایجان غربی و همدان هر کدام یک اثر به بخش مسابقه راه یافتند.
در بخش مستند 10 اثر از یزد، چهار اثر از تهران، دو اثر از اصفهان، دو اثر از مرکزی و از استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز، گیلان، کرمان، قم، چهارمحال و بختیاری، مازندران، فارس و کهگیلویه و بویراحمد هر کدام یک اثر به بخش مسابقه راه یافتند.
بیشترین آثار ارسالی به جشنواره مربوط به استان تهران و پس از آن استان یزد بوده است.
ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت علیهم السلام و همچنین بهره‌گیری از منابع معتبر دینی و احادیث و روایات مرتبط با فرهنگ رضوی از مهم‌ترین اهداف جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی است.
سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی 27 تا 30 آبان‌ماه جاری در شهر یزد برگزار می شود و تماشای فیلم‌های منتخب جشنواره برای عموم مردم رایگان است.

انتهای پیام

captcha