برگزاری همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی به میزبانی اردبیل
کد خبر: 3764873
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

برگزاری همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی به میزبانی اردبیل

گروه فرهنگی - مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اردبیل گفت: چهارمین همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی در اردبیل برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی به میزبانی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی اردبیل، روز گذشته، ۲۶ آبان‌ماه در نشست خبری چهارمین همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی در اردبیل اظهار کرد: برگزاری همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی به‌عنوان یک اولویت اساسی و نیاز جهان اسلام و جهان بشریت مطرح است.
وی افزود: طبق تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته این همایش سوم آذرماه در مجتمع فدک اردبیل برگزار می‌شود و مهم‌ترین هدف آشنایی باسیره اهل بیت(ع) و تمسک‌جویی به این بزرگواران است که در تلاش هستیم این برنامه را به شکل شایسته و در خور شان امام رضا(ع) برگزار کنیم و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.
مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی اردبیل گفت: طبق روال در نظر گرفته شده دوره نخست و دوم این همایش به‌صورت کشوری برگزار شد و برگزاری دوره سوم نیز به‌صورت بین‌المللی بود و در این دوره نیز شرکت‌کنندگانی از آذربایجان، نیجریه و عراق و افغانستان حضور خواهند یافت که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است.
اسحاقی تصریح کرد: اقدامات ما بر این منوال است تا بتوانیم استان را به قطب پژوهشی و دینی تبدیل کنیم که این محور برای سال آینده در نظر گرفته شده و بعد از پایان هر همایش مقالات برگزیده به چاپ می‌رسد و هم‌اکنون نیز خلاصه مقالات این دوره در دست چاپ است که به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته وحدت نیز اظهار کرد: برگزاری جشن بهار مهربانی در مکان‌های مختلف استان نیز از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته است که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته تا این جشن به شکل منظم و باشکوه برگزار شود.
انتهای پیام

captcha