آینده متعلق به خداباوران است/ یاوران مهدی(عج) در هر عمل خیری پیشگامند
کد خبر: 3764964
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
حدائق:

آینده متعلق به خداباوران است/ یاوران مهدی(عج) در هر عمل خیری پیشگامند

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل بنیاد مهدی موعود (عج) فارس با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره انبیا گفت: طبق این آیه، آینده متعلق به خداباوران است و در این شکی نیست.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 27 آبان‌‌ماه با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم مردمی در عید بیعت با امام زمان(عج) رئیس بنیاد مهدویت استان فارس در اجتماع مردمی عید بیعت که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، این اجتماع عظیم را ابراز ارادت عاشقان و شیعیان به ساحت مقدس حضرت ولیعصر(عج) دانست و گفت: این حضور برای امام زمان(عج) فراموش ناشدنی است.
وی با بیان اینکه نگاه امروز بشر به فردای زندگی دو نگاه کاملا متضاد است، افزود: امروز در سراسر دنیا نگاهی آمیخته با یأس درماندگی و استیصال دارند؛ امیدی به آینده ندارند، خود را باخته‌اند.
حداقل، سازمان مللی را سازمانی برای نقض حقوق بشر دانست و افزود: نگاه دوم توحیدی و آمیخته با امید و تلاش برای آینده بهتر است.
وی با اشاره به آیه 105 سوره انبیا «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ؛ و در حقيقت در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد» گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید «یقیناً ما هم در کتاب زبور داود(ع) و هم در کتاب موسی(ع) و هم لوح محفوظ بیان کردیم وارثان حقیقی زمین بندگان خدا خواهند بود.» آن‌هایی که خدا باورند آینده از آن‌هاست و شک نکنید که چنین اتفاقی می‌افتد و مجموعه کره زمین در اختیار بندگان صالح خدا قرار می‌گیرد.
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه آیه مذکور چند پیام دارد، گفت:‌ نخستین پیام  این است که آینده تاریخ از آن شماست. یقیناً برای جامعه بشری یک‌دست منتظر، ولی خدا می‌آید و حکومت صالحین تشکیل می‌شود.
حدائق، دومین پیام این آیه را آمیختگی دین با سیاست دانست و گفت: دین آمیخته با سیاست است و این آیه هم بر این نکته دلالت دارد و خدا می‌فرماید سرنوشت زمین به دست دینداران پاکدامن است. پس دین با سیاست تلفیق است.
وی در ادامه ویژگی‌های عباد صالح ذکر شده در آیه فوق را برشمرد و گفت: زمانی که مردم تلفیق ایمان با عمل صالح داشته باشند، عباد صالح شوند.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه یا صاحب الزمان(عج) گفتن هنر نیست با او ماندن هنر است، گفت: یاوران مهدویت پنج ویژگی باید داشته باشند؛ نخست ایمان به خدا دارند؛ عقیده سالم و پاک دارند؛ قدرت خدا را  مافوق قدرت بشری می‌دانند.  
وی با تصریح اینکه یاوران مهدی موعود(عج)، اعتقاد به روز جزا دارند، گفت: خدا دو اصل را لازمه رعایت تقوا می‌داند نظارت خدا و فراموش نکردن مجازات آخرت.
حدائق، امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر ویژگی‌های یاوران امام زمان(عج) دانست و گفت: باید خوبی‌ها را گسترش دهیم و چرا در مقابل تخلفاتی که می‌بینیم ساکت و بیخیال هستیم.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در پایان گفت: یاوران امام زمان(عج) همچنین در هر عمل خیری که خدا می‌پسندند قدم اول می‌گذارند.
انتهای پیام

captcha