شهادت‎طلبی؛ مهمترین عنصر توفیق ‌مقابل دشمنان ‌
کد خبر: 3764987
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

شهادت‎طلبی؛ مهمترین عنصر توفیق ‌مقابل دشمنان ‌

گروه اجتماعی ـ پژوهشگر حوزه امنیتی دفاعی، شهادت‎طلبی را مهمترین عنصر توفیق و موفقیت مقابل دشمنان داخلی و خارجی بیان کرد.

شهادت‎طلبی مهمترین عنصر توفیق در مقابل دشمنان استبه گزارش ایکنا از قم، هادی بادینلو، کارشناس مسایل نظامی سیاسی امروز، 27 آبان‌ماه در پیش همایش تبیین اندیشه‎های دفاعی مقام معظم رهبری در مؤسسه آموزشی ـ‌پژوهشی امام خمینی(ره) در قم گفت: اسلام در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی و... دارای نظام است و این نظام‎مندی در عرصه نظامی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه پایه اصلی این رویکرد، رویکرد معنوی است و با بروز انقلاب اسلامی و شکل‌گیری حکومت جمهوری اسلامی نیاز به تبیین این نظام بیش از پیش بوده است، افزود: از عناصر اصلی قدرت معنوی که ذکر شد، روح شهادت‌طلبی است؛ تأثیرات شهادت‌طلبی در تبیین اندیشه‌های اسلام در نظریات مقام معظم رهبری کاملا موثر و کلیدی است.

این کارشناس اظهارکرد: با ظهور دین مبین اسلام، تحرکات ضد اسلامی نیز توسط دشمنان آغاز شد و در این زمان بود که آیات جهاد نیز نازل شد؛ خداوند متعال در همین سال ها با فرمان وحیانی، جهاد را بر مسلمانان مفروض کردند.

پژوهشگر حوزه امنیتی دفاعی بیان کرد: از صدر اسلام تاکنون، واقعیت مهمی که با آن برخورد داریم، آن است که شهادت‌طلبی مهمترین و کلیدی‌ترین عنصر برای مقابله با دشمنان داخلی و خارجی مطرح بوده است؛ مسلمانان با تعالیم قرآنی پیروزی و شهادت را دو روی یک سکه می‌دانستند که به هر کدام نایل شوند گویی در نزد خداوند خود سربلند بوده‌اند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان می دارد که عزت امروز نظام اسلامی حاصل خون شهدای اسلام و انقلاب اسلامی است؛ پاداش دنیای خون شهدا شکل‌گیری همین نظام اسلامی است.

وی اظهار کرد: نظام اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری، نظامی متکی بر مردم و بر دوش مردم است که باید جامعه را به سمت رفاه پیش ببرند؛ پیاده شده ارزش‌های اسلامی از نیازمندی‌ها و الگوهای اصلی این نظام است.

پژوهشگر حوزه دفاعی امنیتی بیان کرد: نظام دفاعی اسلام در قرآن و روایات بیان شده است ولی رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند که جمهوری اسلامی، دولت مقاومت است یعنی تسلیم استکبار نرفتن و حضور در موضع و اعدوالهم ... است؛ در ادامه ایشان در تفسیر ترحبون نیز بیان می‌کنند که این واژه در دنیای امروز همان قدرت بازدارنگی است.

بادینلو گفت: عنصر معنویت کلید دیگری در عرصه شناخت ماهیت نظری مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی است؛ ایشان همیشه در بیانات خود به نیروهای نظامی و مردم بر لزوم این معنویت خواهی تاکید دارند.

وی اظهار کرد: قدرت نرم از دیگر مولفه های نظریه دفاعی مقام معظم رهبری است؛ شهادت‌طلبی از عناصر اصلی قدرت نرم نظام است؛ این قدرت در عرصه‌های مختلف نیز در سطوح ملی و منطقه ای و فرامنطقه ای شکل می یابد.

بادینلو گفت: مبنای قدرت نرم همان ایدئولوژی اصیل اسلامی است که شهادت طلبی از جمله مهمترین الگوهای این ایدئولوژی است؛ اولین اثری که رهبری در عرصه شهادت‌طلبی مطرح می‌کنند، تأثیر روی ایستادگی و دفع تهدیدها است.

این پژوهشگر نظامی بیان کرد: دومین اثر شهادت طلبی از منظر مقام معظم رهبری، عامل برتری بر تجهیزات مدرن دشمن است؛ سومین اثر شهادت‌طلبی از منظر ایشان، عامل پیروزی و نصرت الهی است؛ چهارمین اثر از منظر ایشان نیز، تقویت و استحکام نظام اسلامی است.

وی اظهار کرد: پنجمین اثر شهادت‌طلبی، ایجاد حس وحشت و ناتوانی دشمنان است که رهبری معظم در این خصوص بیانات بسیاری را بیان کردند؛ همچنین ایشان بیان کردند که اثر دیگر شهادت‌طلبی پشتوانه سازی برای ملت‌ها و اثر دیگر، عامل و مظهر قدرت ملی و استقلال و عظمت و اقتدار اسلام است.

انتهای پیام

captcha