انجمن‌های مردم‌نهاد سلامت صدای مظلومیت ایران باشند
کد خبر: 3764991
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
وزیر بهداشت:

انجمن‌های مردم‌نهاد سلامت صدای مظلومیت ایران باشند

گروه سلامت ــ وزیر بهداشت در مراسم تکریم و تجلیل از معاون اجتماعی خود تاکید کرد: مردم و انجمن‌ها باید کمک کنند و موجی را ایجاد کرده تا صدای مظلومیت بیماران را به جهان رسانده و جهانیان بدانند که تحریم نبودن دارو یک دروغ محرز و عملی بسیار غیرانسانی است.

انجمن‌های مردم نهاد سلامت صدای مظلومیت ایران در جهان باشندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، در مراسم تجلیل و تکریم سیدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت که صبح امروز 27 آبان ماه از سوی سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه حوزه سلامت برگزار شد، با بیان اینکه جمع شدن این انجمن‌ها بدون دخالت هیچ نهاد حاکمیتی برای تجلیل از مدیری که وظیفه خود را به درستی انجام داده است، صورت گرفته گفت: امیدوارم همه مسئولان کشور در تمامی بخش‌ها این چنین وظیفه خود را انجام دهند من از دکتر ایازی تشکر می‌کنم چرا که اطمینان دارم وظیفه او پایان نگرفته و نگرانی از بابت عدم استمرار وظایفش وجود ندارد.

وی افزود: بخش‌های مختلف خصوصی و غیردولتی درصدد جذب ایشان هستند اما به من گفتند من هیچ‌گاه این انجمن‌ها را رها نکرده و تا زمانی که به من نیاز داشته باشند کنار آنها می‌مانم.

وی تصریح کرد: من بسیار فکر کردم که کسی را برای جایگزینی ایشان پیدا کنم، متاسفانه نتوانستم و به رهبری هم نامه نوشتم و وضعیت مهم و حساس معاونت اجتماعی و نقش دکتر ایازی را یادآور شدم. فعال کردن مردم و اجتماعی شدن سلامت بسیار مهم بوده و امیدوارم بتوانیم دکتر ایازی را همچنان در وزارت بهداشت حفظ کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به مخالفت‌های صورت گرفته با تشکیل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت در دوران وزارت خود گفت: عمده مخالفان معاونت اجتماعی وزارت بهداشت در درون این وزارتخانه بودند و یکی از نگرانی‌های من در پایان وزارتم سرنوشت این معاونت حساس و مهم است.

وی خاطره‌ای از دبیر کل فقید مجمع خیرین سلامت را بیان و عنوان کرد: در زمانی که تازه مسئولیت وزارت بهداشت را بر عهده گرفته بودم مرحوم حاج آقا نیری به من گفت که نزدیک شش سال است وزارت بهداشت اجازه هیچ انجمنی را صادر نکرده و مدام اشکال‌تراشی می‌کند. در دورانی هم که خود من پزشک بودم و حتی در دوران دانشجویی مخالفت‌های بسیاری برای تشکیل انجمن‌ها به وجود آمد، خوشبختانه با حضور دکتر ایازی در وزارت بهداشت و دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور موانع بر سر تشکیل انجمن‌ها برداشته شد.

هاشمی تاکید کرد: امیدوارم کسانی که در وزارت بهداشت هستند مردم را رغیب خود ندانسته و به این باور برسند که مردم بهتر می‌توانند وضعیت را اداره کرده و به مشکلات خود رسیدگی کنند.

وی با اشاره به آغاز تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران بیان کرد: در این دوره‌ای که تحریم‌ها آغاز شده است مردم و انجمن‌ها باید کمک کنند و موجی را ایجاد کرده تا صدای مظلومیت بیماران را به جهان رسانده و جهانیان بدانند که تحریم نبودن دارو یک دروغ محرز و عملی بسیار غیر انسانی است.

وزیر بهداشت ادامه داد: آمریکا با شعارهای پر طمطراق مدام مردم را تهدید کرده و برای روح و روان آنها مشکل ایجاد می‌کند. من شخصا بر این اعتقادم که جا داردNGO ها شکایت کرده و این رفتارهای غیر انسانی را به هر شکلی که می‌توانند محکوم کنند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری معاونت اجتماعی و انجمن‌ها مراقبت کنیم کوچکترین خللی در سلامت مردم ایجاد نشود.

انتهای پیام

captcha