اهدای دیه فرزند برای ساخت کتابخانه در کرمان
کد خبر: 3765011
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
حسین‌زاده اعلام کرد:

اهدای دیه فرزند برای ساخت کتابخانه در کرمان

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: یکی از خیران استان دیه فرزندش را که سال گذشته در سانحه تصادف درگذشته بود برای ساخت کتابخانه اهدا کرده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان دیروز یکشنبه، 27 آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان یک میلیون و 600 هزار جلد کتاب نگهداری می‌شود و بیش از 135 هزار نفر نیز عضو این کتابخانه‌ها هستند.
وی به روند رو به رشد کتابخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 65 هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای در استان کرمان وجود دارد و میزان مراجعه و امانت در کتابخانه‌های عمومی استان وضعیت نسبتا خوبی دارد.
حسین‌زاده بیان کرد: طی هفت ماهه امسال یک میلیون و 400 هزار مورد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان کرمان انجام شده و 600 هزار جلد کتاب نیز به امانت داده شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان به راه‌اندازی کتابخانه ویژه کودکان و نوجوانان در مرکز استان و اختصاص بخش ویژه این گروه سنی در دیگر کتابخانه‌های عمومی خبر داد و اظهارکرد: 30 هزار نفر عضو کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی استان فعالیت دارند.
وی به عملکرد چشمگیر و حضور مؤثر خیران کتابخانه‌ساز در استان کرمان اشاره کرد و گفت: 30 کتابخانه در سطح استان کرمان توسط خیران کتابخانه‌ساز راه‌اندازی شده و 16 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای به استان اهدا کرده‌اند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان از اهدای 12 هزار مترمربع زمین برای ساخت کتابخانه توسط خیران کتابخانه‌ساز استان کرمان خبر داد و و افزود: یکی از خیران استان دیه فرزندش را که سال گذشته در سانحه تصادف درگذشته بود برای ساخت کتابخانه اهدا کرده است.
حسین‌زاده با اشاره به بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: بیش از یک هزار فعالیت فرهنگی در این هفته در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان پیش‌بینی شده است.
وی تأکید کرد: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، بازگشایی سه باب کتابخانه و افتتاح یک باب کتابخانه از جمله برنامه‌های هفته کتاب امسال در استان کرمان است.
انتهای پیام

captcha