اعتراف می‌کنم کم‌کاری کرده‌ایم
کد خبر: 3765017
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
سید‌جواد هاشمی:

اعتراف می‌کنم کم‌کاری کرده‌ایم

گروه فرهنگی ـ کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون با بیان اینکه به عنوان یک هنرمند اعتراف می‌کنم مسیر استفاده درست از فضای مجازی را جلوی پای جوانان نگذاشته‌ایم، گفت: اولین اشتباه ما مقابله با دنیای مجازی است در حالی که باید با کانالیزه کردن آن این فضا را به فرصت تبدیل کنیم.

اعتراف سید جواد هاشمی و واکنش وی به کلید بدستان

سید‌جواد هاشمی، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: باید زبان ما تغییر کند تا بتوانیم کودکان و نوجوانان را با اصول و ارزش‌های خود آشنا کنیم.
وی افزود: کودکان مثل ماهی می‌مانند و زود فرار می‌کنند لذا اگر می‌خواهیم برای این قشر کار کنیم باید اتفاقات بزرگی رخ دهد و در این بین آن‌ها را نباید دست‌کم گرفت.
هاشمی تصریح کرد: متأسفانه ما کودکان و نوجوانان را دست‌کم گرفته‌ایم که آن‌ها در ورطه دیدن فیلم‌های بد هستند از سوی دیگر اینکه ما به افراد حاضر در این سن بگوییم این فیلم‌ها و یا صحنه‌ها را نگاه نکن و گوش نده، موجب حریص شدن آن‌ها برای دیدن و گوش دادن می‌شود لذا باید تلاش کنیم با ابزار هنر به جنگ این فضا برویم.
وی با تأکید بر اینکه باید دنیای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: برخی با تأکید بر اینکه در فضای مجازی نباید ورود یافت، این فضا را سرکوب می‌کنند در حالی که دنیای مجازی یک فرصت است و می‌تواند بخش اعظمی از خواسته‌های نوجوانان را تأمین می‌کند.
این بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون افزود: باید برنامه‌ریزی لازم برای این قشر انجام شود و با بهره از دنیای مجازی جذابیت لازم را برای قشر کودک، نوجوان و جوان ایجاد کرد.
وی عنوان کرد: اگر در این راستا توفیق داشته باشیم دیگر این قشر سراغ چیزهایی که مربوط به آن‌ها نیست نمی‌روند و استفاده پنهانی از فضای مجازی نخواهد داشت.
هاشمی با بیان اینکه به عنوان یک هنرمند اعتراف می‌کنم این مسیر را درست جلوی پای جوانان نگذاشته‌ایم، تأکید کرد: اولین اشتباه ما مقابله با دنیای مجازی است در حالی که باید با کانالیزه کردن آن این فضا را به فرصت تبدیل کنیم.
وی با اشاره به ساخت فیلم «آهوی پیشونی سفید» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی خودش اظهار کرد: در این فیلم در منظر نخست فیلمی موزیکال، شاد و خاص است و تلاش داشتم روحیه استکبارستیزی و اخلاق را در این فیلم برای مخاطبان به ارمغان آورم.
این بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون افزود: در این فیلم به‌صورت غیرمستقیم تأکید دارم کسانی که اخلاقشان خوب باشد بر خداوند تکیه می‌کنند و دشمن را اختاپوس می‌بینند.
وی عنوان کرد: در این فیلم تلاش داشتم با تغییر زبان و بهره از زبان هنر گامی برای نزدیکی کودکان با این مفاهیم بردارم.
هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توان کلید آگاهی و بصیرت را از دست کودکان و نوجوانان امروز که آینده کشور در دست آن‌هاست، گرفت چرا که کلید آینده در دست آن‌هاست و نباید در این موضوع شک کرد.

انتهای پیام

captcha