اجرای طرح «انس با کتاب» در مساجد قزوین
کد خبر: 3765033
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

اجرای طرح «انس با کتاب» در مساجد قزوین

گروه فرهنگی ـ مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قزوین گفت: معرفی کتاب از سوی ائمه جماعات مساجد در قالب اجرای طرح «انس با کتاب» در حال اجراست و هر روز بین نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا یک کتاب به نمازگزاران معرفی و در رابطه با اهمیت مطالعه مطالبی بیان می‌شود.

اجرای طرح «انس با کتاب» در مساجد قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، جمعی از مسئولان و کارکنان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قزوین صبح امروز، 27 آبان‌ماه با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی، مدیر حوزه علمیه استان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار، حجت‌الاسلام علی رمضانی به اهمیت و جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه پرداخت و گفت: امروز با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی بین آحاد مردم به‌ویژه جوانان در حال کاهش است.
وی با بیان این‌که در کشوری که مردم آن مسلمان هستند و دینش با خواندن آغازشده است، نباید سرانه مطالعه در آن جامعه کم باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کردند که باید مدنظر برنامه ریزان و متولیان فرهنگی قرار گیرد.
دبیر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قزوین به برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان قزوین پرداخت و بیان کرد: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با موضوعات مشخص در تمام مدارس علمیه قزوین برای طلاب و اساتید برنامه‌ریزی‌شده و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
‌رمضانی عنوان کرد: معرفی کتاب از سوی ائمه جماعات مساجد نیز در حال اجراست هرروز بین نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا یک کتاب به نمازگزاران معرفی و در رابطه بااهمیت مطالعه مطالبی بیان می‌شود.
مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: معرفی کتاب از سوی ائمه جماعات مساجد در قالب اجرای طرح «انس با کتاب» در حال اجراست و هر روز بین نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا یک کتاب به نمازگزاران معرفی و در رابطه با اهمیت مطالعه مطالبی بیان می‌شود.
در این نشست حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین نیز در این دیدار بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: توسعه فرهنگ مطالعه یکی از عوامل ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است.
مدیر حوزه علمیه قزوین، آمادگی روحانیون و حوزه استان را برای همکاری با نهادهای فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha