آشنایی دانش‌آموزان با مسائل دینی در موسسه مشکاةالهدی سیرجان
کد خبر: 3765051
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

آشنایی دانش‌آموزان با مسائل دینی در موسسه مشکاةالهدی سیرجان

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ امام جمعه شهرستان سیرجان با حضور در مدارس و ایراد سخنرانی در رابطه با فضیلت‌های نماز، نمازجمعه، بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و شرکت در کلاس‌های قرآنی، دانش‌آموزان را با مفاهیم دینی آشنا می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ کلاس‌های تفسیر و محافل قرآنی ویژه بزرگ‌سالان طبق روال قبل در موسسه مشکاة الهدی برگزار می‌شود. طی برنامه‌ریزی‌ محوریت برنامه‌های این مؤسسه در گام اول صحت قرائت نماز و آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان است.

زينب خدابخشی پاريزی، مدیرعامل مؤسسه مشکاة الهدی پاریز بیان کرد: جشن‌ها و محافل این مرکز به علت نداشتن سالن وسیع در سالن اجتماعات محل برگزاری نماز جمعه و با همکاری ستاد نمازجمعه برگزار می‌شود.

همچنین کلاس تجوید و فقه که با استقبال زیادی مواجه شد، در سالن اجتماعات محل برگزاری نمازجمعه در حال برگزاری‌ است.  

در طرحی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی افضلی‌پور، امام جمعه شهرستان سیرجان در مدارس حضور پیدا می‌کند و با ایراد سخنرانی در رابطه با فضیلت‌های نماز، نمازجمعه، بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و شرکت در کلاس‌های قرآنی دانش‌آموزان را جذب می‌کند.

با این کار دانش‌آموزان برای تشکیل شورای دانش‌آموزی نماز جمعه و شرکت در محافل انس با قرآن تشویق می‌شوند.

همچنین برگزاری هیئت عزاداری در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) برای اولین بار در شهر توسط دانش‌آموزان پسر، نتیجه این طرح و زحمات نماینده ولی فقیه در این شهر است.

یادآور می‌شود، مؤسسه مشکاة الهدی پاریز از سال 90 از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز رسمی خود را دریافت کرده است و در استان کرمان، شهرستان سیرجان، پاريز، خیابان جهاد، نبش کوچه شهید راستگو واقع است.

 انتهای پیام

captcha