حدیث‌شناس برجسته لیبی درگذشت
کد خبر: 3765074
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

حدیث‌شناس برجسته لیبی درگذشت

گروه بین‌الملل ـ شیخ احمد القطعانی، حدیث‌‌شناس و عالم برجسته لیبیایی در سن 62 سالگی درگذشت.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری 218tv.net؛ شیخ احمد القطعانی در سال 1956 میلادی در شهر «درنه» این کشور چشم به جهان گشود و در شهر «بنغازی» زندگی کرد و بزرگ شد.

وی که دیروز شنبه(26 آبان‌ماه) در سن 62 سالگی درگذشت، علوم اسلامی، علم تفسیر، حدیث و فقه مالکی را نزد اساتید و بزرگان علوم فرا گرفت و پس از تحصیل در انگلیس در سال 1981 میلادی به لیبی بازگشت و در کنار خانواده در زادگاهش زندگی کرد.

او در زادگاهش، مرکزی فعال در زمینه حفظ قرآن و تدریس علوم اسلامی در منطقه «ساحل شرقی» تأسیس کرد که در میان مردم لیبی با نام «زاویه» مشهور بود. شیخ احمد القطعانی تدریس در بیش از 10 مدرسه در درنه و شهرهای «طُبرُق» و بنغازی را نیز در کارنامه دارد.

این عالم لیبیایی در سال 1994 مرکزی دینی با نام عربی «منارة الصحابة للعلوم الشرعیة» در درنه و همچنین نخستین موزه تاریخی لیبی در منطقه «سیلین» شهر «الخمس» این کشور را تأسیس کرد.

او عالمی بزرگ، حدیث‌شناس و بزرگ‌ترین مرجع حدیث در سراسر لیبی بود و ده‌ها تقدیرنامه، یادبود و لوح‌های زیادی از دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات لیبی، عربی و غیر عربی دریافت کرد.

نوشته‌های شیخ القطعانی بالغ بر 75 کتاب است که در موضوعات گوناگونی همچون شعر، نسخ خطی، موضوعات تاریخی، آموزشی و ادبی نگارش شده و تعدادی از آثارش، در کارهای تلویزیونی و تئاتر مورد استفاده قرار گرفته است.

بزرگ‌ترین مرجع حدیث لیبی درگذشت

انتهای پیام

captcha