تکریم مرد تمام فصول سلامت/ حوزه‌هایی که ایازی فعال کرد
کد خبر: 3765083
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

تکریم مرد تمام فصول سلامت/ حوزه‌هایی که ایازی فعال کرد

گروه سلامت ــ در مراسم تقدیر و تکریم معاون اجتماعی وزیر بهداشت، انجمن‌های خیریه بر نقش معاونت اجتماعی این وزارت‌خانه در استفاده از ظرفیت‌‌های سازمان‌های مردم نهاد در خدمت به بیماران تأکید کردند.

تکریم مرد تمام فصول سلامت/ حوزه‌هایی که ایازی فعال کردبه گزارش خبرنگار ایکنا، سیدمحمدهادی ایازی، معاون اجتماعی بازنشسته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تکریم و تجلیل خود که صبح امروز ۲۷ آبان‌ماه از سوی انجمن‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت برگزار شد، با اشاره به گستردگی حضور انجمن‌های مختلف در این برنامه بیان کرد: این برنامه ثابت کرد انجمن‌های مردم نهاد هرکاری را بخواهند می‌توانند انجام دهند و آن را به شایستگی برگزار کنند.
وی با اشاره به بازنشستگی خود تأکید کرد: قانون‌گذار باید قانون‌هایی را وضع کرده و یکسری از افراد را از مجموعه مدیریتی خارج کرده و نیرو‌های جوان‌، مجرب‌تر و بهتر را وارد کند، من از مجلس محترم تشکر می‌کنم و از این قانون استقبال می‌کنم.

ایازی بیان کرد: من هنوز پیر نشده و توان کار را دارم، فعالیت اجتماعی نیز از جمله کار‌هایی است که سن و سال نشناخته و و حوزه‌ای نیست که آدم بتواند از آن دست بکشد، در طول سه دهه فعالیت کاری، کارم در حوزه اجتماعی بوده و این کار را خارج از مجموعه دولتی هم ادامه می‌دهم.وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف، گفت: مشارکت اجتماعی مردم و اعتماد به مردم سرمایه اجتماعی بوده و دولت و حاکمیت‌هایی سیر نزولی را پیش‌ گیرند که مشارکت اجتماعی را از دست بدهند بر همین اساس باید قدر این مجموعه را دانست و مشارکت مردم بیشتر کرد.

ایازی در ادامه با اشاره به برخی فعالیت‌های خود در معاونت اجتماعی وزارت بهداشت گفت: با همکاری مردم و استفاده از ظرفیت خیرین، ۱۳ همراه سرای بیمار را به ۷۰ همراه‌سرا رساندیم و شورای فرهنگ سلامت را تشکیل دادیم که برای اولین بار وزارت بهداشت را عضو شورای فرهنگ عمومی کردیم.

وی با اشاره به رابطه خوب انجمن‌‎های خیریه و مردم نهاد حوزه سلامت یادآور شد: یک روزی این انجمن‌ها برای مطالبات خود جلوی انجمن‌ها تجمع می‌کردند، اما امروز در‌های وزارت بهداشت به روی تمامی آن‌ها باز بوده و ظرفیت همکاری با آن‌ها در وزارت بهداشت ایجاد شد این همکاری و ظرفیت در راستای اجتماعی کردن سلامت از وزارت بهداشت ایجاد شده که باید استمرار پیدا کند. در این برنامه که با حضور بسیاری از انجمن‌های خیریه حوزه سلامت برگزار شد، نمایندگان و مدیران برخی از این انجمن‌ها به توصیف ویژگی‌های بارز مدیریتی ایازی پرداختند.
احمد قویدل، رئیس بنیاد هموفیلی ایران با بیان اینکه ایازی معنی مشارکت اجتماعی را می‌دانست و به آن ایمان داشت، گفت: این ایمان کلیدی‌ترین مسأله‌ای است که اجازه می‌دهد بسیج، پلیس، شهرداری، وزارت بهداشت جا‌هایی که ایازی در آن حضور داشته رویکرد اجتماعی پیدا کند.
وی افزود: معاون وزیر بهداشت، برای اولین بار مفهوم اجتماعی و مشارکت اجتماعی را وارد وزارت بهداشت کرده و همزمان توانست اعتدال خود را حفظ کند.
رئیس بنیاد هموفیلی یادآور شد: مسیر توسعه کشور از توسعه اجتماعی کشور می‌گذرد، امیدواریم این تجربه خوب توسعه اجتماعی وزارت بهداشت که دراین دوره اتفاق افتاد به سایر وزارت‌خانه‌ها و نهاد‌های سیاسی و حاکمیتی کشور سرایت کند.
وی بیان کرد: از طرف کانون هموفیلی به آقای دکتر ایازی اعلام می‌کنم، پایان فعالیت دولتی پایان کار نیست و انجمن‌های مختلف پذیرای ایشان بوده و از ظرفیت‌های ایشان استفاده می‌کنیم.
ابراهیم ترکی، رئیس شبکه حمایت از بیماران HIV نیز با بیان اینکه تا پیش از وزارت بهداشت در دولت یازدهم، نام بردن از بیماری ایدز مایه خجالت بود، گفت: سیاست انکار بیماری و بیماران مبتلا به ایدز عمده‌ترین سیاست در زمان‌های مختلف بود، خوشبختانه این سیاست با حضور دکتر هاشمی در وزارت بهداشت و دکتر ایازی در معاونت اجتماعی سیاست انکار از بین رفت و اتفاق‌های خوبی در این حوزه رقم خورد.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۷ سازمان و انجمن مردم نهاد عضو شبکه حمایت از بیماران HIV هستند که هماهنگی و عضویت آنان در این شبکه توسط دکتر ایازی انجام شد.‌
صلاح‌الدین دلشاد، رئیس مؤسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی (محکم) نیز با بیان اینکه پیدا کردن فردی مانند ایازی در جامعه بسیار سخت است، اظهار کرد: قانون استفاده از ظرفیت‌های خیرین در سال ۶۵ تصویب شد، اما سال‌ها مسکوت ماند، در این دوره این قانون اجرایی و با تشکیل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت ظرفیت استفاده از خیرین فراهم شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه بهترین پاداش برای بندگان این است که یک کار خیر انجام دهند گفت: دکتر ایازی این همه کار خیر را انجام داده و ان‌شاءالله خداوند پاداش او را می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) مبنی بر تأیید خداوند بر خوبی افراد از زبان بندگان اظهار کرد: منظور بنده  تنها بندگان صالح نیست بلکه حتی افراد ناصالح خوبی افراد بر زبانشان جاری باشد این خوبی از سوی خداوند نیز مورد تأیید قرار می‌گیرد.
کتایون نجفی زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان نیز در سخنانی به تلاش‌های ایازی برای تشکیل این انجمن پرداخت و گفت: اگر ایازی نبود نه انجمنی در کار بود و نه انسان‌هایی که در این حوزه تلاش کنند، هر پیوند عضو در ایران مدیون ایازی است.
آریاسب احمدیان، رئیس شبکه حمایت از بیماران سرطانی نیز با بیان اینکه این شبکه از سوی ایازی تشکیل شد، عنوان کرد: سه بازیگر اصلی در کنار هم جوامع را اداره می‌کنند، دولت‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و مردم، ارتباط این سه همیشه چالش برانگیز بوده و اقدام خوب وزارت بهداشت تشکیل معاونت اجتماعی و سپردن آن به محمدهادی ایازی برای رفع این چالش‌ها در حوزه خیریه‌های سلامت بود.
داریوش آرمان، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیز با اشاره به وجود ۱۲۰ هزار بیمار دیالیزی در کشور، اظهار کرد: ایازی پل آشتی دولت و انجمن‌های خیریه و مردم نهاد حوزه سلامت بود و یکی از مهمترین اقدامات او را می‌توان خرید ۳ هزار دستگاه دیالیز و نوسازی ناوگان دیالیز توسط وزارت بهداشت دانست.
در این برنامه همچنین گروه سرود بیماران اوتیست نیز به اجرای برنامه پرداختند و حجت‌الاسلام هاشمی، رئیس انجمن حمایت از بیماران EB نیز در حین اهدای هدایای انجمن‌ها به وزیر بهداشت و معاون بازنشسته وی از وزیر درخواست کرد، فردی را به عنوان جایگزین ایازی معرفی کند که ویژگی‌های وی را داشته و بتواند ضمن همکاری با انجمن‌ها مطالبات آن‌ها را به گوش دولت‌مردان برساند.
انتهای پیام
captcha