مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آیه‌ای که وارث «یوونتوس» را متحول کرد
کد خبر: 3765086
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آیه‌ای که وارث «یوونتوس» را متحول کرد

گروه‌ فعالیت‌های قرآنی ــ در صفحات معارفی یکی از رسانه‌ها از وارث باشگاه ورزشی یوونتوس و آیه‌ای که موجب تحول «ادواردو آنیلی» شده، یاد شده است.

یادی از وارث «یوونتوس» در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز به مناسبت سالروز ازدواج پیامبر اسلام(ص) و حضرت خدیجه(س) گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی را بر روی خروجی قرار داده‌اند. در کنار این خبر، یکی از مطالب جالب منتشر شده در این صفحات یادی از شهید مسلمان ایتالیایی و وارث کارخانه اتومبیل سازی «فیات» و باشگاه ورزشی «یوونتوس» است.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی همچون روزهای گذشته موضوع طرح ملی حفظ قرآن کریم و سرنوشت آن را در گفت‌وگو با کارشناسان این عرصه پیگیری کرده است. این خبرگزاری امروز 27 آبان‌ماه با «محمدمهدی عزیززاده»، مدیرکل تبلیغ و ترویج وزارت ارشاد در همین زمینه گفت‌وگویی انجام داده است. عزیززاده در این گفت‌وگو با بیان اینکه طرح ملی حفظ به جوانان پرتلاش و با انگیزه نیاز دارد، گفته است؛ «داشته امروز ما ۲۰ هزار حافظ قرآن است و ۱۰ میلیون حافظ یعنی ۵۰۰ برابر داشته کنونی، پس باید کارهایمان در این زمینه ۵۰۰ برابر شود».
فارس در خبر دیگری از برگزاری محفل بزرگ قرآنی بسیج همزمان با آغاز هفته بسیج و با همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ خبر داده است. بر اساس این خبر در محفل فوق، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون نیز برگزار می‌شود.
اجرای طرح قرآنی «صراط» خبر دیگر این خبرگزاری است که صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس به آن پرداخته است. این طرح که به همت دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین اجرا می‌شود، ویژه حفظ و مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است و در سراسر کشور اجرا می‌شود.
این خبرگزاری همچنین بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه 509 قرآن کریم که شامل آیات 20 تا 29 سوره مبارکه «محمد» می‌شود را با صدای «شهریار پرهیزکار» بر روی خروجی خود قرار داده است.
تسنیم
از جمله خبرهای منتشر شده در صفحه، دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم می‌توان به گفت‌وگوی خبرنگار این خبرگزاری با حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد. ارزانی در حاشیه مراسم اعزام 40 کاروان فرهنگی حامل 250 هزار جلد کتاب به مساجد سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بر تأکید بر لزوم تلاش برای تقویت ارتباط مردم با کتاب گفته است؛ «اینکه بخواهیم تمام ابزارها و فناوری‌ها را کنار بگذاریم و فقط کتاب بخوانیم نمی‌شود، بلکه باید از همان تمام ابزارها برای آشتی بیشتر مردم با کتاب و مطالعه آن استفاده کنیم».
خبر دیگر تسنیم به برگزاری نشست هیأت پژوهی با حضور «مهدی رسولی» مداح اهل بیت(ع) خبر داده است. دبیر اجرایی سلسله نشست‌های هیأت پژوهی در این مورد گفته است: «این نشست‌ها در قالب‌های مختلف ایده‌پردازی، گفتگو محور، تحلیل و نقد کتاب، رونمایی کتاب و ... با حضور متفکران و صاحاب نظران این عرصه برگزار می‌شود».
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان، معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از دیگر خبرهای منتشر شده در صفحه، دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است. وی در این گفت‌وگو گفته است: «دستیابی به رفاه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی، در سایه تقویت وحدت مسلمین جهان است. هر قدر وحدت گسترش یابد، وضعیت مردم ایران و سایر کشورهای اسلامی بهتر می‌شود».
در بین خبرهای منتشر شده امروز و به مناسبت سالروز شهادت «ادواردو آنیلی» شهید مسلمان ایتالیایی، گزیده‌ای از کتاب «هدیه مسیح» (سیری در زندگی ادواردو آنیلی) که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است را بارگذاری کرده است. در این خبر، به آیه‌ای که باعث تحول این شهید شده نیز اشاره شده است.
تسنیم همچنین در این روز میزگردی را با موضوع مداحی و نوحه‌سرایی و با حضور تعدادی از کارشناسان این عرصه برگزار کرده است. این میزگرد با تیتر «وظیفه شعرا نیست که خودشان معرفی کنند / دهه 80 نقطه عطف مداحی بود» بر روی خروجی قرار گرفته است.
فراخوان جامعه‌القرآن برای آزمون مدرک بین‌المللی حفظ، استقبال حوزه علمیه دارالسلام از کرسی‌های تلاوت اذانگاهی و برگزاری همایش قرآن و بسیج از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری در روز 27 آبان‌ماه است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از برگزاری تجمع طلاب و حوزویان قم در حمایت از مردم یمن خبر داده و در خبر دیگری سخنان آیت‌الله «محسن اراکی»، رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این تجمع که در مدرسه فیضیه قم برگزار شده را بازتاب داده است. وی در این تجمع گفته است؛ «امروز به طور حتم و بر اساس وعده‌های الهی اعلام می‌کنیم که پیروزی انصارالله یمن و مردم یمن بسیار نزدیک است و حکومت آل سعود از درون خواهد پاشید».
این خبرگزاری همچنین در گفت‌وگو با یکی از کارشناسان مذهبی به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) پرداخته است. این کارشناس همذهبی در گفت‌وگوی خود تأکید کرده است: «دوران غیبت کبری امام زمان (عج)، دوران فراوانی شبهات و فتنه‌های مختلف است که باید مراقبت و هوشیاری لازم را داشت و این آگاهی را به همه جامعه اسلامی داد».
این خبرگزاری در خبر دیگری به برگزاری همایش حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری در مجتمع فجر سنندج اشاره کرده است. حجت‌الاسلام «حسینی کوهساری» معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه در این همایش گفته است، «امروز مطالبات بشر ارتقا پیدا کرده است و تمدن‌های مادی رو به افول هستند که امیدواریم بتوانیم تمدن اسلامی را با ویژگی‌های اصلی آن ادامه دهیم».
خبر برگزاری نشست مشترک علمای اهل سنت و تشیع در خراسان جنوبی دیگر خبر این خبرگزاری است. این نشست در هفته وحدت و با حضور 400 نفر از علمای شیعه و سنی برگزار می‌شود.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان در صفحه قرآن و عترت به بیان شرحی از چگونگی ازدواج آسمانی پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) پرداخته است و در ادامه نیز به معرفی شهید «حسین غزنوی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.
برگزاری مراسم چهلم حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابولقاسم شجاعی» دبیر جامعه مبلغین و خطیب پیشکسوت کشور، تشییع پیکر «امیرمحمد اژدری» جهادگر تهرانی و نیز نقل حدیثی از امام صادق(ع) در مورد برادران از دیگر خبرهای منتشر شده در صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان است.
این خبرگزاری همچنین در گزارشی به معرفی بهشت و جهنم پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «بهشت و جهنم و برپایی قیامت آخر کار انسان است که پس از مرگ مواخذه شده و پاداش اعمال خود را می‌بینند، اما سوالی که این وسط مطرح می‌شود این است که آیا برپایی بهشت و جهنم در روز قیامت بر روی کره زمین است یا جایی غیر از زمین قرار است به جزاء اعمامان برسیم، و این سوالی است که باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا امروز به آن بپردازد».

ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی در این روز دو خبر بر روی خروجی قرار داده است. در یکی از این خبرها به نقل از رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین از توسعه چهاربرابری حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در قالب صحن حضرت زینب(س) خبر داده شده است.
در خبر دیگر این خبرگزاری رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور از تأمین 95 درصد هزینه‌های هیئت‌های مذهبی توسط مردم خبر داده شده است. «نوشاد نوشادی» روز یکشنبه در جمع هیات‌های مذهبی شهرستان دشتی استان بوشهر گفته است: «هم‌اکنون بیش از 95 درصد هزینه‌های موکب‌ها، هیات‌ها و دسته‌های عزاداری توسط خیران و مردم تامین ‌می‌شود و هیچ‌‌گونه حمایت مالی از دولت دریافت نمی‌‌شود».
ایبنا
خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران گفت‌‌وگویی با مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی انجام داده است. «میثم نیلی» در این گفت‌گو با اشاره به ضعف اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مجمع ناشران و ناشران حوزه انقلاب اسلامی از سوی رسانه‌ها، گفته است: «توقع ما از ایبنا و مجموعه‌های مرتبط با دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که به شعار تعادل و توازن بیشتر توجه کنند، آن‌را مبنای عمل قرار دهند و یک‌سویه عمل نکنند».
این خبرگزاری همچنین گفت‌وگوی نسبتاً مفصلی با مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی همزمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران انجام داده است. «محسن چینی‌فروشان» در بخشی از این گفت‌وگو در مورد اهداف تأسیس این دفتر گفته است: «سال‌های 1351 تا 1356 سال‌های خیلی ویژه‌ای در سرنوشت ایران بود. رژیم به دلیل دستیابی به منابع نفتی و دیگر منابع ثروت و تسلط بر ساواک و سرکوب مبارزین، به‌عنوان قدرت مطلقه در منطقه تلقی می‌شد و به ایران لقب ژاندارم منطقه داده بودند. در این دوره مبارزات مختلف از سوی گروه‌های گوناگون شکل می‌گرفت که همه این گروه‌ها هم اسلامی نبودند؛ مانند گروه‌های چپ و شاخه نظامی آن‌ها چریک‌های فدایی خلق ایران که در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف فرهنگی فعالیت می‌کردند. همچنین گروه‌‌های مذهبی مانند سازمان مجاهدین که پایگاه‌های نظامی نیز داشتند به فعالیت مشغول بودند. در خارج از کشور نیز گروه‌های مبارز به فعالیت‌ می‌پرداختند که شاخص‌ترین آن‌ها نهضت آزادی بود. در این شرایط برخی از بزرگان مذهبی که اغلب برخاسته از حوزه و دانشگاه بودند، احساس کردند که یک ‌نوع مبارزه فرهنگی و دینی لازم است تا اعتقادات دینی مردم دچار خدشه نشود. صِرف براندازی رژیم مطرح نبود، بلکه آنچه بیشتر موردنظر بوده، یک حرکت عمیق فرهنگی بود و بر مبارزه فرهنگی تمرکز شد. در آن دوره احساس می‌شد به فهم و تعمیق فرهنگی در همه زمینه‌ها نیازمندیم. در این راستا محمدجواد باهنر، سیدمحمد حسینی بهشتی، علی گلزاده غفوری و سیدرضا برقعی در سال 1353 هسته اولیه دفتر نشر فرهنگ اسلامی را شکل داده و آن‌را تاسیس کردند. شهید بهشتی و شهید باهنر آن زمان در سازمان کتاب‌های درسی حضور پیدا کرده و کتاب‌های بسیار مفید بینش دینی را تالیف و منتشر می‌کردند که هدف آن تمرکز بر تاثیرگذاری روی جوانان، نوجوانان و آینده‌سازان این مملکت بود».
مهر
خبرگزاری مهر تنها خبر منتشر شده در روز 27 آبان‌ماه صفحه قرآن و متون دینی را به خبر حضور هیئتی از مسئولان طرح «اسوه» در جلسه یکی از اساتید قرآنی اختصاص داده است.
میزان
خبرگزاری میزان نیز در صفحه دین و اندیشه گفت‌وگویی با یک کارشناس مذهبی با موضوع مورد سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) انجام داده است. حجت‌الاسلام والمسلمین «ابراهیم بهاری» در این گفت‌وگو گفته است: ازدواج پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) یکی از زیباترین و در عین حال بزرگترین لحظات تاریخ اسلام است. حضرت خدیجه(س) در زمان ازدواج با پیامبر اکرم(ص) مجموعه ثروت خود را در اختیار پیامبر قرار داد تا همه بدانند این وصلت از روی عقل و آگاهی و معنویت و به دور از هرگونه چشم‌داشت به مال جهان صورت گرفته است».

انتهای پیام

captcha