کنفرانس «گفت‌وگوی دینی شیعه و مسیحیت ارتدوکس» برگزار شد
کد خبر: 3765107
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

کنفرانس «گفت‌وگوی دینی شیعه و مسیحیت ارتدوکس» برگزار شد

گروه معارف ـ کنفرانس گفت‌وگوی شیعه و ارتدوکس رومانی ۲۷ آبان‌ماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

کنفرانس گفت‌وگوی دینی شیعه و مسیحیت ارتدوکس برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، پنجمین دوره گفت‌وگوی ادیان شیعه و ارتدوکس رومانی امروز، 27 آبان‌ماه‌ در مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار شد؛ در این همایش حجت‌الاسلام طاهر امینی‌گلستانی، مدیر مؤسسه بین‌الملل صلح و مذاهب گزارشی از برگزاری همایش در دوره‌های گذشته داد و افزود: گفت‌وگو با ادیان دینی کشورهای ایران و رومانی در پنج دوره برگزار شده است و اولین دوره این همایش زمانی برگزار شد که یکی از اساتید رومانی برای دوره کوتاه مدت به ایران آمد و با این دوره‌ها آشنایی پیدا کرد.

وی افزود: دو دوره از همایش گفت‌و‌گوی ادیان شیعه و مسیحیت در ایران و دو دوره در کشور رومانی برگزار شده است و عنوان همایش این دوره گفت‌و‌گوهای بین ادیانی و شیعه ارتدوکس رومانی است.

گلستانی بیان کرد: هیچ امن و آرامشی در دنیا برقرار نمی‌شود مگر این که گفت‌وگو داشته باشیم لذا گفت‌وگو را شروع کردیم و دوره ای که در حال برگزاری است از طرف ایرانیان هشت مقاله ارائه شده که برخی از این مقالات امروز و برخی فردا قرائت می‌شوند.

در ادامه، والنتین ایلی، استاد دانشگاه بخارست از رومانی از تجربه حضور خود در ایران گفت: روز اول که به ایران آمدم یکی از دوستان به ما گفتند که برنامه گفت‌وگو ادیانی شیعه و ارتدوکس ادامه دار خواهد بود و در حال حاضر دوره پنجم این همایش در حال برگزاری است و این دوره‌ها برای من اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: مراحلی که برای رسیدن به صلح و آرامش بیان می کنیم نیازمند آن است که همه در کنار یکدیگر باشیم تا به سرانجام برسد از این رو برگزاری همایش و فعالیت های خودمان در گفت‌وگو ادیانی بین کشور‌های ایران و رومانی و لازمه ایجاد صلح و آرامش بین ادیان است.

وی در پایان گفت: ما از دوستان نزدیک شما هستیم و در این جا مهمان نیستیم بلکه کنار شما می ایستیم و پیام صلح و آرامش را به گوش تمام جهانیان می رسانیم.

اهمیت همگرایی ادیان

همچنین ماریان موسیونو، استاد دانشکده هنر و معماری رومانی گفت: من نماینده دانشگاه رومانی در زمینه فرهنگ و تمدن هستم اما بنده را به عنوان هنرمند به حساب آورید.

وی افزود: یکی از دانشکده‌های مهم در دانشگاه بخارست رومانی، دانشکده هنر و معماری است که از زمان قدیم به جود آمده و مدرک دیپلم و کارشناسی ارشد دانشجویان این دانشگاه مورد قبول تمام دنیاست و در این دانشگاه 250 نفر پروفسور داریم.

استاد دانشکده هنر و معماری در پایان با تشکر و قدردانی از زحمات مسئولان برگزاری گفت‌وگوی ادیان شیعه و ارتدوکس رومانی گفت: آشنایی با گفت‌وگوی بین ادیان دارای اهمیت ویژه‌ای است و باید این امر مهم را بدانیم و یکدیگر را درک کنیم و با ایمان به خدا در این مسیر گام‌های بلندتری برداریم.

انتهای پیام

captcha