بزرگترین سازه زیارتی مسقف دنیا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 3765149
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
در نجف اشرف؛

بزرگترین سازه زیارتی مسقف دنیا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

گروه معارف- مسئول قرارگاه اسکان، تغذیه مراسم اربعین در مسیب عراق گفت: توسعه حرم و بارگاه حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) یکی از پروژه‌های ستاد بازسازی است که در نجف اشرف در حال انجام است که با افزوده شدن صحن حضرت زهرا(س)، وسعت حرم مطهر آن حضرت ۲۰ برابر شده و به عنوان بزرگ‌ترین سازه زیارتی مسقف دنیا معرفی خواهد شد.

بزرگ‌ترین سازه زیارتی مسقف دنیا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

حامد کبودوند، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین و مسئول قرارگاه اسکان، تغذیه مراسم اربعین در مسیب عراق در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، به اقدامات این ستاد در راستای بازسازی و توسعه اماکن مقدس در کشور عراق اشاره و اظهار کرد: این ستاد ۱۵۰۰ پروژه بازسازی ریز بر عهده دارد که تاکنون ۱۵۰ پروژه بازسازی در کشور عراق به پایان رسیده است.
وی افزود: توسعه حرم و بارگاه حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) یکی از پروژه‌های ستاد بازسازی است که در نجف اشرف در حال انجام است که با افزوده شدن صحن حضرت زهرا(س)، وسعت حرم مطهر آن حضرت ۲۰ برابر شده و به عنوان بزرگ‌ترین سازه زیارتی مسقف دنیا معرفی خواهد شد.
کبودوند بیان کرد: تاکنون صحن حضرت زهرا(س) در جوار حرم امیرالمؤمنین امام علی (ع) ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم با تکمیل مراحل باقی‌مانده تا پایان سال جاری افتتاح شود.
وی خبر داد: پروژه لاغرسازی ستون‌های گنبد حرم امام حسین (ع) نیز از دیگر طرح‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات است که انجام‌شده و به‌زودی تا پایان سال جاری گنبد جدید حرم آن حضرت که 7 متر بلندتر از گنبد قبل است، به بهره‌برداری خواهد رسید.
مسئول قرارگاه اسکان، تغذیه مراسم اربعین در مسیب عراق با اعلام آغاز مراحل پروژه فاز توسعه‌ای حرم امام حسین(ع) گفت: طی طراحی‌های صورت گرفته قرار است صحن حضرت زینب(س) در جوار حرم امام حسین(ع) ساخته شود که از حرم مطهر تا خیمه‌گاه و تل زینبیه را شامل خواهد شد که با ساخت آن ظرفیت صحن امام حسین (ع) چهار برابر می‌شود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در پایان عنوان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با همت خیران و مردم ولایت مدار و عاشق اهل‌بیت قرار است در فاز تکمیلی حرم طفلان مسلم در شهر مسیّب عراق، ساخت یکی از درب‌های حرم امامین عسگرین(ع) در سامرا و فاز توسعه کفشداری‌های باب قبله حرم امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) در کاظمین مشارکت داشته باشد.
انتهای پیام

captcha