کاشت نهال وحدت شیعه و سنی در اوگاندا+عکس
کد خبر: 3765153
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

کاشت نهال وحدت شیعه و سنی در اوگاندا+عکس

گروه بین‌الملل ـ با همكاری رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا و به مناسبت هفته وحدت، 570 نهال به نشانه وحدت اسلامی، در این كشور كاشته شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در آستانه میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، علما، ائمه جمعه و جماعات و شخصیت‌های مناطق اهل سنت نابوزی، بوتامبالا، گومبا (واقع در ام پیجی مناطق غربی اوگاندا ـ بوگاندا) با همکاری و مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و به منظور تقویت، تحکیم و حفظ وحدت بین مسلمانان این کشور، با برگزاری گردهمایی در یک اقدامی بی‌سابقه و وحدت‌آفرین بیش از 570 نهال وحدت اسلامی کاشتند.

در این گردهمایی جمعی از خبرنگاران رادیو و تلویزیون، مدیران ادارات دولتی و اعضای سازمان‌های فرهنگی نیز حضور داشتند و با رایزن فرهنگی کشورمان درباره اهمیت وحدت و کاشت نهال وحدت گفت‌و‌گو كردند.

پس از پایان سخنرانی وحدت‌بخش محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، نخستین نهال وحدت اسلامی را رایزن فرهنگی كشورمان همراه با جمعی از علما و ائمه جمعه و جماعت اهل سنت کاشت و آن را آبیاری كرد.

قزلسفلی هنگام کاشت نهال وحدت اسلامی گفت: به نمایندگی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت، ملت و سفارت جمهوری اسلامی ایران، میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت را تبریک می‌گویم و به منظور تقویت و تحکیم، حفظ و حراست وحدت و برادری بین مسلمانان شیعه و سنی دو کشور زیر پرچم لا اله الا الله و محمد رسول‌الله، این نهال را کاشته و آبیاری می‌كنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت وحدت بین مسلمانان گفت: از نخستین اقدامات امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این بود که از دوازده تا هفده ربیع‌الاول را به عنوان یک راهبرد بنیادین برای اقتدار امت اسلامی، هفته وحدت اعلام كردند.

رایزن فرهنگی كشورمان افزود: استراتژی وحدت‌بخش انقلاب اسلامی ایران همچنان از سوی امام خامنه‌ای(دام ظله العالی)، دولت و ملت ایران ادامه داشته و تلاش‌های فراوانی برای تحقق این آرمان حیاتی اسلامی صورت گرفته است.

کاشت نهال وحدت شیعه و سنی در اوگاندا+عکس

وی همچنین گفت: امام خمینی(ره) نه تنها بزرگ‌ترین منادی وحدت اسلامی بودند؛ بلکه اعتقاد داشتند که ایجاد خلل در وحدت مسلمانان گناه كبیره و جرمی بزرگ و گناهی نابخشودنی است.

قزلسفلی با قرائت آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا» با بیان اینکه ایجاد تفرقه کار شیطان است، گفت: دستور خداوند متعال است که همه مسلمانان باید به ریسمان الهی چنگ زده و متفرق نشوند.

وی تأكید كرد: حضرت محمد(ص) یک‌هزار و چهارصد و چهل سال پیش نهال وحدت‌آفرین اسلام را کاشت و در طول تاریخ اسلام برای حفظ و حراست آن نهال ـ که اکنون به درخت تنومند و قوی تبدیل شده است ـ هزاران هزار نفر با اهدای خون خود آن درخت را آبیاری كرده و به نسل‌های بعدی تحویل داده‌اند.

در ادامه علما و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت حاضر در این برنامه فرهنگی ـ دینی و وحدت‌آفرین، نهال‌های وحدت اسلامی را کاشته و آبیاری کردند.

پس از آن شیخ عبدالرزاق، از ائمه جمعه و جماعات منطقه بوگاندا در غرب كشور آفریقایی اوگاندا با بیان اینکه وحدت بین مسلمین از ضروری‌ترین نیازهای جهان اسلام است، گفت: تحقق این امر حیاتی در گروی درک صحیح قرآن مجید، تأسی به سیره رسول گرامی اسلام(ص) و بصیرت است.

وی با بیان اینکه کاشت نهال برای وحدت اسلامی یک حرکت مثبت سازنده و صدقه جاریه محسوب می‌شود، تأكید كرد كه این سنت حسنه و اثرات آن را باید حفظ و حراست كنیم.

قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط خدیجه، دانش‌آموز حافظ قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، مولودی‌خوانی، تشویق فعالان اسلامی تقریبی، اهدای دو جلد کلام‌الله مجید با ترجمه انگلیسی و بیست جلد کتاب به مسجد نور در انبوزی از سوی رایزنی فرهنگی ایران و ... از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

کاشت نهال وحدت شیعه و سنی در اوگاندا+عکس

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط
captcha