اطلاع نداشتن از قوانین و مقررات علت اصلی تشکیل پرونده‌هاست
کد خبر: 3765180
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

اطلاع نداشتن از قوانین و مقررات علت اصلی تشکیل پرونده‌هاست

گروه اقتصاد_رئیس اتاق کرمان گفت: اطلاع نداشتن از قوانین و مقررات در حوزه‌های مختلف علت اصلی تشکیل پرونده‌های موجود است و به همین دلیل افزایش آگاهی و دانش فعالان اقتصادی مورد تاکید اتاق کرمان قرار دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان دیروز یکشنبه، 27 آبان در سمینار آموزشی اصول کاربردی قانون مالیات بر ارزش افزوده افزود: تاثیر آموزش در افزایش آگاهی بسیار است و بخش آموزش اتاق کرمان فعالانه دوره‌های آموزشی مورد نیاز فعالان اقتصادی را با هدف رفع مشکلات آنها برگزار می کند. وی با تاکید بر اینکه وظیفه اتاق بهبود و تسهیل فضای کسب و کار است، ادامه داد: 75 درصد مشکلات فعالان اقتصادی مربوط به سه حوزه بانک، بیمه و امور مالیاتی است که اتاق کرمان با تلاش های رئیس این کمیسیون، همواره در زمینه ارتقای شاخص های مرتبط با این حوزه ها پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام داده است. طبیب زاده، بیان کرد: اتاق کرمان در تعامل با سازمان امورمالیاتی همواره بر اصلاح قوانین، مقررات و آئین نامه‌های مربوطه برای کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی همت گمارده و حضور جدی و موثر نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی را نیز با جدیت دنبال می کند.

در ادامه این سمینار آموزشی، رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امورمالیاتی اتاق کرمان به پیگیری ها برای حل مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: حدود سه سال است که اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی وزارتخانه‌ها، دولت، مرکز پژوهش‌ها و اخیرا در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفته است. جلیل کاربخش افزود: نمایندگان مجلس در ابتدای سال جاری بیان کردند که این قانون بزودی تصویب می شود که اتاق ایران و بخش خصوصی همواره برای رفع ابهامات پیش آمده و انتقال اصلاحات پیشنهادی مورد نظر، با مجلس همکاری داشته اند اما هنوز این قانون به تصویب نهایی نرسیده است.

وی تصریح کرد: اصلاحات پیشنهادی مربوط به تبصره ۳ ماده ۱۴۷ و تبصره ذیل ماده 100 قانون مالیات های مستقیم و همچنین تبصره 1 ماده 146 مکرر، پس از بررسی در وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور به کمیسیون اصلی اقتصادی دولت رسیده که امیدواریم بزودی با ارسال لایحه و اصلاح این قوانین مشکلات پیش آمده در این حوزه نیز برطرف شود. کاربخش، در ادامه از طراحی سامانه‌ای به منظور تجمیع تکالیف مودیان، توسط مرکز پژوهش ها و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و اتاق ها و همچنین الحاق آن به لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و اظهار کرد: این سامانه جایگزین سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده و سامانه 169 (ارسال صورت معاملات فصلی) خواهد شد که می تواند کمک بسیاری به مودیان مالیات بر ارزش افزوده و مالیات های مستقیم کند که امیدواریم بزودی به تصویب رسیده و نهایی شود.

گفتنی است، در این سمینار آموزشی، اصول کاربردی قانون مالیات بر ارزش افزوده و بررسی لایحه پیشنهادی و دادرسی مالیات بر ارزش افزوده، توسط غلامحسین دوانی عضو شورای پژوهشی سازمان مالیاتی کشور و عضو جامعه حسابداران رسمی ایران و عضو انجمن حسابداران خبره آمریکا مطرح شد.

انتهای پیام

captcha