امکان تبدیل مرکز «الوان ثابت» دانشگاه علمی کاربردی همدان به مرکز «دانش بنیان»
کد خبر: 3765184
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

امکان تبدیل مرکز «الوان ثابت» دانشگاه علمی کاربردی همدان به مرکز «دانش بنیان»

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان همدان گفت: یک مرکز نوآوری در مرکز الوان ثابت راه اندازی شده است که در صورت بقا به یک مرکز دانش بنیان تبدیل خواهد شد.

امکان تبدیل مرکز «الوان ثابت» دانشگاه علمی کاربردی همدان به مرکز «دانش بنیان»

به گزارش ایکنا از همدان، محمود تعجبی، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان همدان، یکشنبه، 27 آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دانشگاه یکم تا هفتم آذر ماه میزبان پنجمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور است.

وی با بیان اینکه افتتاحیه بعداز ظهر روز یکم آذر ماه در سالن امام علی(ع) برگزار خواهد شد افزود: در این دور از مسابقات 33 تیم از دانشگاه‌های کاربردی کشور در قالب 400 میهمان حضور خواهند داشت.

تعجبی با بیان اینکه 6 مرکز آموزش علمی و کاربردی وابسته به این دانشگاه در سطح استان فعال است، اضافه کرد: ظرفیت ایجاد شده برای ثبت نام دانشجویان در سال تحصیلی 97-98 چهارهزار نفر بود که تنها 20 درصد این ظرفیت تحقق یافت.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان از حذف 50 کد رشته در این دانشگاه از سال آینده خبر داد و عنوان کرد: امسال آمار ثبت نامی در دانشگاه با کاهش روبرو بود به گونه‌ای که در مهر ماه سال جاری تنها 3 هزار دانشجو در این مراکز وابسته به این دانشگاه ثبت نام کردند.

 وی با اشاره به اینکه امسال هیچ دانشجویی از این دانشگاه فارغ التحصیل نشد بیان کرد: در حال حاضر هزار و 600 دانشجو در مقطع کاردانی، هزار و 400 دانشجو در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد هزار دانشجو خانم و مابقی آقا هستند.

 تعجبی با بیان اینکه دادگستری، بهزیستی و فرهنگ و هنر سه مرکز فعال این دانشگاه است گفت: دانشگاه علمی و کاربردی منعطف ترین دانشگاه است که بنا دارد در سا 98-99 رشته‌های بین رشته ای را بر اساس نیازسنجی پر کند.

وی یادآور شد: این دانشگاه از مهر ماه سال جاری اقدام به راه اندازی کلینیک اشتغال و کارآفرینی کرده است که دانشجویان و غیر دانشجویان می‌توانند از مشاوره‌های این مرکز جهت عملی نمودن ایده‌های خوب بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان بیان کرد: اعزام فعالان فرهنگی دانشگاه به قم و جمکران، اعزادم دانشجویان به مناظره دانشجویی، حضور فعال دانشجویان در 8 رشته فرهنگی و وررزشی مسابقات درون دانشگاهی و حضور دانشجویان در انتخابات تعامل دانشجویی از برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه 15 کانون فرهنگی در مراکز وابسته به این دانشگاه فعال است گفت: یک مرکز نوآوری در مرکز الوان ثابت نیز راه اندازی شده است که در صورت بقا به یک مرکز دانش بنیان تبدیل خواهد شد.

تعجبی با اشاره به اینکه برگزاری پودمان‌های آموزشی و دوره‌های ضمن خدمت از دیگر برنامه‌های این مجموعه است ادامه داد:هفته آینده 6 کارگاه آموزشی کسب و کار در دانشگاه و مراکز وابسته به آن برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان افزود: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری است اگر بتوان در جامعه این مهم را فرهنگ سازی کرد که در کنار تحصیل به کسب مهارت نیز بپردازند از بسیاری از آسیب‌های روز جامعه کاسته خواهد شد.

 

captcha