اعلام آمادگی اوقاف همدان برای ثبت‌نام اعضای کانون‌ مساجد در مرکز «حفظ مجازی قرآن کریم»
کد خبر: 3765201
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

اعلام آمادگی اوقاف همدان برای ثبت‌نام اعضای کانون‌ مساجد در مرکز «حفظ مجازی قرآن کریم»

گروه فعالیت‌‌های قرآنی ـ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان اداره اوقاف از اعلام آمادگی این اداره ‌جهت ثبت نام اعضای کانون‌ مساجد در مرکز حفظ مجازی قرآن کریم خبر داد.

اعلام آمادگی اوقاف همدان برای ثبت‌نام اعضای کانون‌ مساجد در مرکز «حفظ مجازی قرآن کریم»

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان امروز، 28 آبان‌ماه در دیدار با مدیر مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان و دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان تنظیم و با تشریک مساعی طرفین، اجرا خواهد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه به منظور توسعه و هدفمندی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و پرهیز از موازی‌کاری و همچنین ارتقاء سطح همکاری‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری و بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود در جهت تحقق اهداف مشترک بین این دو مجموعه به امضا رسید.

‌حسینی ابراز کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری از آنجا که هم‌افزایی سازمان و تشریک مساعی آنها در اجرای برنامه‌هایشان یکی از ابزار تحقق اقتصاد مقاومتی است، لذا این رویداد فرصت مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری شهرستان محسوب می‌شود و با همکاری و تعامل این دو نهاد علاوه بر اینکه صرفه جویی در وقت و امکانات فراهم می‌شود می‌توان بر روی بخش گسترده تری از شهرستان تأثیر گذاشت.

انعقاد تفاهم‌نامه میان اداره اوقاف و دبیرخانه کانون‌های مساجد همدان

وی با اشاره به محورهای همکاری دو جانبه، افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل فعالیت‌های هنری و لزوم بهره گیری از زبان هنر در جهت انتقال مفاهیم و پیام‌های مختلف فرهنگی، دبیرخانه کانون‌های مساجد تدابیری جهت فرهنگ سازی بیشتر در خصوص وقف و موارد وقفی به عنوان صدقه جاریه و باقی‌الصالحات اندیشیده و به طور خاص اجرای نمایش را با موضوع مذکور در دستور کار خود قرار می‌دهد.

رئیس اوقاف همدان عنوان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت حمایت مالی و امکاناتی از فعالیت‌های فرهنگی هنری، اداره اوقاف مبنای کار خود را سمت دهی و هدایت نیات واقفین و خیرین ارجمند در جهت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی بخصوص راه اندازی جنبش مردمی خیرین کتاب در جهت اعتلای فرهنگ کتابخوانی و وقف کتاب، قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: به مناسبت هفته وقف اداره اوقاف تعداد 3 هزار و 500 جلد کتاب ارزش ریالی 400 میلیون ریال در اختیار دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار می‌دهد تا با تدبیر و برنامه ریزی و بنا به ضرورت در بین کتابخانه‌های مساجد شهرستان همدان توزیع نماید.

رئیس اداره اوقاف همدان بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های خوب؛ برگزاری مسابقات بزرگ کتابخوانی به مناسبت‌های مختلف در دستور کار مشترک هر دو نهاد قرار می‌گیرد.

‌حسینی بیان کرد: اداره اوقاف آمادگی همکاری جهت ثبت نام اعضا کانون‌ها در مرکز حفظ مجازی قرآن کریم را اعلام می‌نماید، اداره اوقاف از ظرفیت امامزادگان در جهت رونق فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به نحو احسن استفاده خواهد نمود.

وی بیان کرد: دبیرخانه کانون‌های مساجد با بکار گیری ظرفیت انجمن‌های ادبی و هنری وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی (همچون انجمن‌های شعر، داستان، نویسندگی، خوشنویسی، سینمایی و ... ) زمینه رونق فعالیت‌های تابستانه و دیگر مناسبت‌ها را در امامزادگان فراهم خواهد نمود.

captcha