استفاده از ظرفیت‌های موجود در پیشبرد اهداف قرآنی
کد خبر: 3765202
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

استفاده از ظرفیت‌های موجود در پیشبرد اهداف قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت سیدالشهدا(ع) یزد گفت: باید تبلیغات به صورت عمومی و از رسانه‌ها انجام شود، در واقع باید از بسترهای موجود به نحو احسن در پیشبرد اهداف قرآنی استفاده کرد.

بسترهای موجود در پیشبرد اهداف قرآنی استفاده شود

به گزارش ایکنا از یزد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت سیدالشهدا(ع) یزد در سال 86 موفق به اخذ مجوز فعالیت از سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان ثبت مرکز قرآنی حضرت سیدالشهدا(ع) شد که تا حدود سه سال نیز در قالب مرکز قرآنی فعالیت داشته و پس از آن به مؤسسه قرآنی، ترویجی و آموزشی تبدیل می‌شود، مرکزی مردم‌‌نهاد که به عشق آموزش قرآن در تمام مقاطع سنی به فعالیت قرآنی ادامه می‌دهد.

برگزاری دوره 3 ساله کرسی «تلاوت قرآن»
این مؤسسه کلاس‌های متنوعی در سطوح مختلف روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم و تفسیر قرآن را در مقاطع مختلف سنی دارد و بعضاً نیز این دوره‌ها را براساس تقاضای مخاطبان در مساجد و حسینیه‌ها و منازل افراد برگزار می‌کند.
محمد حسین قاسمی، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت سیدالشهدا(ع) یزد به ایکنا گفت: برنامه‌های قرآنی متفاوتی در مؤسسه برگزار می‌شود که رایج‌ترین آن دوره 3 ساله کرسی تلاوت قرآن است.
وی با اشاره به اینکه برنامه کرسی تلاوت قرآن در دو مسجد شهر با حضور قاریان ممتاز استانی و بین‌المللی برگزار می‌شود افزود: شنبه‌ها و دوشنبه‌ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء این برنامه برای عموم مردم برقرار است.
قاسمی ادامه داد: همچنین دوره ترجمه و مفاهیم قرآن کریم نیز با استقبال زیاد عموم در روزهای دوشنبه در حال برگزاری است.

برگزاری کلاس‌های قرآنی ویژه نوجوانان
مدیر مسئول موسسه سیدالشهداء یزد تصریح کرد: برای نوجوانان در تابستان کلاس‌های قرآنی از اوایل تیرماه تا اواسط شهریور ماه تشکیل شده که از جمله این کلاس‌ها روخوانی و روانخوانی قرآن و حفظ قرآن بوده است.
وی اظهار کرد: در ابتدای سال دوره دو ماهه تفسیر قرآن برای عموم مردم برگزار شد که در صدد هستیم یک دوره دیگر تفسیر و ترجمه برای ادامه سال داشته باشیم.
قاسمی گفت: امسال تاکنون 200 نفر در دوره های موسسه شرکت کرده اند و تقریبا موسسه به صورت خودگردان و هزینه‌ای که شرکت‌کنندگان برای ثبت نام می‌دهند، تامین می‌شود.

فعالیت‌های قرآنی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند
وی در ادامه با اشاره به اینکه کم لطفی از طرف مسئولان وجود دارد بیان کرد: علی‌رغم اینکه در تبلیغاتی سوء گفته می‌شود که به فعالیت‌های قرآنی کمک‌های ویژه صورت می‌گیرد اما این گونه نیست و در بسیاری موارد فعالیت‌های قرآنی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و عمدتاً برای رضای خدا و فی سبیل‌الله فعالیت‌هایی انجام می‌شود.
قاسمی تصریح کرد: گله اصلی ما از مسئولان فرهنگی جامعه، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است چرا که لازم است تدابیر و حمایت‌های ویژه‌ای برای فعالیت‌های قرآنی جامعه انجام دهند.
وی ضمن اشاره به بررسی عملکرد ارگان‌ها نسبت به فعالیت‌های قرآن افزود: باید تبلیغات به صورت عمومی و از رسانه‌ها انجام شود، در واقع باید از بسترهای موجود به نحواحسن در پیشبرد اهداف قرآنی استفاده کرد.

عدم استقبال عموم از فعالیت‌های قرآنی
وی اظهار کرد: برخی فعالیت‌ها در یزد وجود دارد که گاهی مردم را اشباع می‌کند و باعث می‌شود برخی از انجام کارهای قرآنی دوری کنند یا وقت برای انجام کار قرآنی نداشته باشند.
قاسمی گفت: ما در این مؤسسه برنامه‌های قرآنی متفاوتی برای عموم مردم و در مقاطع مختلف سنی برگزار می‌کنیم ولی مردم از این فرصت استقبال چندانی نمی‌کنند.
یادآور می‌شود مؤسسه حضرت سیدالشهدا(ع) در شهر یزد، انتهای بلوار ۱۷ شهریور، کوچه ولی‌عصر(عج)، بن‌بست اول، پلاک ۵۱ واقع شده و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۳۵۳۵۲۴۵۸۶۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha