دانشگاهیان جواب‌گوی عملیات روانی دشمن باشند
کد خبر: 3765226
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

دانشگاهیان جواب‌گوی عملیات روانی دشمن باشند

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: ایران اسلامی به فضل الهی و به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری از لحاظ امنیت و مقاومت جزء کشورهای برتر در سطح جهان است؛ دانشگاهیان باید جواب‌گوی عملیات روانی دشمن باشند و آن‌را مدیریت و درمان کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم گرامیداشت سالروز حماسه شکست حصر سوسنگرد، 27 آبان‌ماه در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی با حضور خانواده‌های معظم شهدا، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، هیئت رئیسه دانشگاه، جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.
سردار جلیل بابازاده قانع، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: رزمندگان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در شرایط سخت ایستادگی کردند و پیروز شدند.
وی با اشاره به نقش شهید چمران در عملیات سوسنگرد، افزود: شهید مصطفی چمران از بنیان‌گذاران جنگ نامنظم در دنیا است.
بابازاده قانع با تأکید بر اینکه نباید گذشته خود را فراموش کنیم چراکه اگر بخواهیم آینده‌ای داشته باشیم باید به گذشته خودمان احترام بگذاریم، اظهار کرد: ما بزرگانی همچون مقدس اردبیلی داشتیم که منشأ خیر بودند.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ضمن تشریح عملیات سوسنگرد، گفت: در آن دوران ایران در شرایط خاصی قرار داشت و توانستیم با فداکاری و درایت بزرگان در مقابل رزم دشمن نجات یافته و پیروز شویم.
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ما برای تکلیف می‌جنگیم، تصریح کرد: افرادی که حق و شخصیت معصومان تاریخ را که برای حفظ تمامیت ارضی کشور جنگیدند و شهید شدند، نادیده بگیرند، عاقبت خوبی نخواهند داشت.
بابازاده قانع با تأکید بر اینکه ما به دنیا اثبات کردیم که علی‌رغم وجود کمبودها، می‌توان با اراده و ایمان جنگید، افزود: همچنین به دنیا فهماندیم که ما در انزوای سیاسی و بن‌بست گیر نکرده‌ایم.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: امروز زمانی است که ما در مقابل دشمنان و به‌ویژه آمریکا حرفی برای گفتن داریم.
عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شکست حصر سوسنگرد، گفت: شهدا زمانی از جان خود گذشتند تا از خاک کشور و نظام و انقلاب اسلامی دفاع کنند.
وی با بیان اینکه ما، اساتید دانشگاه باید در بحث آموزش و تدریس نسبت به تربیت دانشجویان بیشتر اهتمام ورزیم، افزود: دانشجویان هم بایستی همت و تلاش مضاعفی در افزایش مهارت و توانمندی داشته باشند، تا در رشد و اعتلای کشور بیشتر نقش ایفا کنند.
حبیبی با تأکید بر اینکه مدیران باید شبانه‌روزی تلاش کنند تا در راه سازندگی کشور مثمرثمر واقع شوند، اظهار کرد: همه ما باید برای کاهش مشکلات کشور تلاش کنیم و بهترین روش این است که هر کس در جایگاه خودش بیشتر از قبل کار کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز باید با حقایقی که در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده است، آشنا شویم و بدانیم چه کسانی ایثارگری کردند تا انقلاب اسلامی به ثمر برسد، افزود: وقتی سوسنگرد در دست دشمن بود، فداکاری رزمندگان اسلام و مردم دست به دست هم داد تا دشمن را فراری دهد.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به فضل الهی و به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری از لحاظ امنیت و مقاومت جزء کشورهای برتر در سطح جهان است، ادامه داد: امروز دانشگاهیان باید جواب‌گوی عملیات روانی دشمن باشند و آن‌را مدیریت و درمان کنند.
حسنی با بیان اینکه وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد نوآوری است، افزود: انتظار می‌رود امروز اندیشمندان و دانشگاهیان در جبهه سازندگی، علمی، فرهنگی و پیشرفت الگوی جامعه باشند.
یادآور می‌شود، در ادامه صادق‌ پام، از آزادگان دوران دفاع مقدس خاطراتی از دوران دفاع مقدس را بازگو کرد. همچنین از صادق پام، رزمنده حاضر در شکست حصر سوسنگرد و خانواده‌های شهیدان تقاعدی، حجتی، خراسانی و فضابخش تجلیل به عمل آمد.

می‌توان با اراده و ایمان جنگید/ دانشگاهیان جواب‌گوی عملیات روانی دشمن باشند

می‌توان با اراده و ایمان جنگید/ دانشگاهیان جواب‌گوی عملیات روانی دشمن باشند

می‌توان با اراده و ایمان جنگید/ دانشگاهیان جواب‌گوی عملیات روانی دشمن باشند

می‌توان با اراده و ایمان جنگید/ دانشگاهیان جواب‌گوی عملیات روانی دشمن باشند

بهزاد زارع
انتهای پیام

captcha