مطالبات قرارگاهی که به نتیجه نشست
کد خبر: 3765231
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰

مطالبات قرارگاهی که به نتیجه نشست

گروه اجتماعی - یکی از اهداف تشکیل قرارگاه دانشجویی شهید همدانی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان و مطالبه گری از مسئولین در جهت رفع این آسیب‌ها است، این قرارگاه از زمان تشکیل خود تاکنون در استان مطالبه گری‌های محققی داشته است.

مطالبات قرارگاهی که به نتیجه نشست

صادق محمدی، مسئول قرارگاه دانشجویی شهید همدانی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این قرارگاه با مجموعه‌ای از تشکل‌های انقلابی فعالیت‌های خود را به صورت رسمی از سال 94 با نظارت بسیج دانشجویی استان آغاز نمود.
دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی افزود: یکی از اهداف تشکیل این مجموعه، شناسایی آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان و مطالبه گری از مسئولین در جهت رفع این آسیب‌هاست.
وی با بیان اینکه در این قرارگاه، 40 نفر به صورت مستقیم و 150 دانشجو به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند افزود: این مجموعه با 7 کارگروه تخصصی با پیگیری و مطالبه گری از مسئولین به دنبال رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و... استان است.
محمدی با بیان اینکه تپه پیسا همدان در گذشته محلی برای تجمع معتادان و قاچاقچیان انواع مواد مخدر بود، توضیح داد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی قرارگاه شهید همدانی از این مکان و دعوت از مسئولین استان جهت بازید از آنجا، این مکان از حضور معتادان و قاچاقچیان خالی شد.
دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی بیان کرد: گازرسانی به 25 خانواده محروم ساکن در کنار رودخانه محله قاسم آباد همدان از دیگر اقداماتی است که با مطالبه گری این مجموعه از مسئولین استانی به نتیجه رسید.

تشکیل «نهضت روشنگری» در راستای بصیرت‌افزایی
وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم این قرارگاه تشکیل «نهضت روشنگری» در راستای بصیرت‌افزایی جامعه به ویژه نسل دانشجو، با برگزاری همایش و سخنرانی‌ها، کرسی‌های آزاد اندیشی و اعزام مبلغ جهت ایراد سخن در این حوزه در خطبه‌های قبل از نماز جمعه است.
محمدی با بیان اینکه این قرارگاه در سطح شهرستان‌ها نیز فعال است عنوان کرد: این مجموعه ماهانه یک بار جهت قرائت و بیان صحبت‌های خود پیرامون مشکلات روز جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه حاضر شده و قبل از خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخنان خود می‌پردازد.
این مقام مسئول با بیان اینکه دو همایش، جوانان انقلابی و جوانان عاشورایی در راستای روشنگری در این مجموعه شکل گرفته است گفت: برگزاری همایش جوانان عاشورایی در سطح دانشگاه‌های استان با سخنرانی مسئولین کشوری همزمان با ماه محرم و صفر سال جاری از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.
وی با بیان اینکه دانشجو، موذن و چشم بینای جامعه است عنوان کرد: دانشجویان تحولات جامعه را مشاهده نموده و در صورت مغایرت با ارزش‌های ناب اسلام، انقلاب و منافع ملی اعتراض نموده و مخالفت خود را به گوش مسئولین رسانده و به تلاش جهت رفع آن بر خواهند آمد.
محمدی با بیان اینکه بزرگترین رسالت دانشجویان عصر حاضر شناخت آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی در قالب جنبش‌های دانشجویی است بیان کرد: مسئولین باید صدای دانشجویان و جنبش‌های دانشجویی را به صورت واضح و شفاف شنیده و به آن پاسخ گویند چرا که این صدا برخاسته از توده مردم و مشکلات آنهاست. 

انتهای پیام

 

captcha