اجرای طرح نظام راهبری شغلی در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3765243
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

اجرای طرح نظام راهبری شغلی در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح نظام راهبری شغلی در استان خبر داد و گفت: این طرح یک الگوی کارآفرین‌محور است که در این الگو افراد بیکار به کارآفرینان معرفی می‌شوند تا برای آن‌ها شغل ایجاد کنند.

اجرای طرح نظام راهبری شغلی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 27 آبان‌ماه در دیدار با رئیس ستاد گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح نظام راهبری شغلی در کمیته امداد استان خبر داد و اظهارکرد: این طرح یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با فقر و توانمندسازی افراد بی‌بضاعت و فقیر است.
وی با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت از طریق توسعه فرصت‌های شغلی راه‌حل مناسبی برای افزایش کیفیت زندگی افراد و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است، افزود: استعدادیابی جامعه هدف، آموزش افراد واجد شرایط در رشته‌های مختلف، ارائه مشاوره‌های شغلی و پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نظارت مستمر بر اجرای طرح و ارائه آموزش‌های تکمیلی، کاریابی برای مددجویان و بیمه اجتماعی مجریان طرح‌های اشتغال فعال را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان و بیان کرد: نظام راهبری شغلی راهبرد جدید کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت است.
محبی در تعریف نظام راهبری شغلی، گفت: این طرح یک الگوی کارآفرین محور است که در این الگو تعدادی از افراد بیکار را به کارآفرین معرفی می‌کنیم تا برای آن‌ها شغل ایجاد کند.
وی ابراز کرد: در این طرح راهبران شغلی همه مراحل ایجاد اشتغال برای یک مددجو از جمله شناسایی و استعدادسنجی، مشاوره، انتخاب طرح، پیگیری وصول و پرداخت تسهیلات، اجرای طرح و در نهایت بازاریابی محصولات را بر عهده می‌گیرند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ضوابط نظام راهبری شغلی در استان تدوین و ابلاغ‌شده است، یادآور شد: کمیته امداد برای اجرای این طرح در بخش‌های گیاهان دارویی، صنایع‌دستی، فرش و سنگ‌های قیمتی در حال برنامه‌ریزی است.
انتهای پیام

captcha