وقف، مختصات نظام حقوقی و اقتصادی اسلام است
کد خبر: 3765287
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

وقف، مختصات نظام حقوقی و اقتصادی اسلام است

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوط از ثبت دو وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: وقف، مختصات نظام حقوقی و اقتصادی اسلام است.

وقف، مختصات نظام حقوقی و اقتصادی اسلام است

حسن‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوط، در گفت‌وگو‌ با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: وقف، سنت حسنه‌ای است که از زمان‌های دور به شکل‌های مختلف در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام نیز آن را در مسیری روشن، منطقی و هدف‌دار و دقیق مورد استفاده قرار داده است.
وی ادامه داد: وقف از مختصات نظام حقوقی و اقتصادی اسلام بوده و در اسلام دارای ویژگی‌هایی است و می‌توان گفت که وقف عملی است صالح و باقی و مصداق روشنی از تعاون است و درواقع وقف، انفاقی است عاری از منت و احسانی خالی از اذیت و به دور از دائمی و مستمر و بدون ریا و وامی بدون اضطراب بازپرداخت و تعدیل ثروتی است با رضا و رغبت است.
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: نیت واقف برای این وقف احسان و اطعام در مسجد و حسینیه بوده که این وقف باغی به متراژ ۸۰۰۰ متر مربع دارای ۲ ساعت آب و ارزش ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان شوط بیان کرد: وقف دیگری که در این شهرستان صورت گرفته باغی به متراژ ۳۰۰۰ متر مربع و ارزش ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است که نیت واقف برای این وقف کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت بوده است.
انتهای پیام

captcha