کویرنوردی از معرفی ظرفیت‌ها تا درس خداشناسی
کد خبر: 3765309
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

کویرنوردی از معرفی ظرفیت‌ها تا درس خداشناسی

گروه اجتماعی- معاون جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر حفظ کامل ارزش‌های اسلامی و شئونات دینی در برنامه‌های کویر نوردی، از ورود برنامه‌های فرهنگی- مذهبی در کویر خبر داد.

کویرنوردی از معرفی ظرفیت‌ها تا درس خداشناسی

حمید مرادی در گفت و گو با ایکنا از خراسان جنوبی، گفت: گردش و سیر و سفر در کویر منجر به آگاهی از قدرت‌های الهی شده و نگاهی موثر است که در آن درس توحید و خداشناسی گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه در کویر نعمات و جاذبه‌های بکری است که همگی درس خداشناسی دارد، تصریح کرد: اردوی دو روزه کویرنوردی در قالب "دریای خاک" ویژه دانشجویان دانشگاه صنعتی در کویر سه قلعه سرایان برگزار شد.

 وی افزود: این اردو به همت مرکز گردشگری دانشجویان ایران و با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند، کانون هلال احمر و انجمن نجوم دانشگاه صنعتی بیرجند به مدت دو روز در کویر سه قلعه شهرستان سرایان با حضور ۴۰ نفر از دانشجویان دختر برگزار شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهارکرد: این برنامه در راستای معرفی پتانسیل‌های استان از جمله مناطق کویری و بکر شرق کشور، ترویج صنعت گردشگری در مناطق کویری و آشنا شدن دانشجویان با جامعه محلی و آداب و رسوم ساکنان در کویر طراحی شد.

مرادی افزود: با اجرای طرح سراسری "دریای خاک"، زمینه‌ برای سفرهای عالمانه، مسئولیت‌پذیر و پرنشاط برای دانشجویان به نواحی کویری در راستای حفظ کویر به عنوان میراث طبیعی و ایجاد اشتغال صنعت گردشگری فراهم می‌شود.

وی با اشاره به ورود برنامه‌های فرهنگی- مذهبی در کویر، ادامه داد: اجرای برنامه‌های مفید همچون شب شعر، رصد ستارگان می‌تواند بسیاری از چالش‌های به وجود آمده در برنامه‌های کویری را بگیرد.

مرادی یادآورشد: شعر خوانی و مشاعره دانشجویان، پیاده‌روی در نمکزار، پاکسازی محیط و قرائت زیارت عاشورا از برنامه‌های اردوی دانشجویان بود.

انتهای پیام

captcha