نقش علمای دین در تعدیل اندیشه تکفیری
کد خبر: 3765313
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

نقش علمای دین در تعدیل اندیشه تکفیری

گروه فرهنگی ـ رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی با اشاره به نقش علمای دین در کاهش تکفیر، اظهارکرد: علمای دین در تعدیل اندیشه تکفیری مهم‌ترین نقش را داشتند.

نقش علمای دین در تعدیل اندیشه تکفیری

به گزارش ایکنا از لرستان، حسن مروتی، رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره)، در دومین همایش ملی «بررسی جریان‌های سلفی تکفیری» که امروز دوشنبه، ۲۸آبان در دانشگاه آیت‌الله بروجردی، برگزار شد، با اشاره به ریشه‌کن شدن داعش توسط جبهه مقاومت و رزمندگان اسلام، اظهارکرد: تکفیر نسبت دادن کفر به افرادی‌که پیش از این در زمره مسلمانان به شمار می‌رفتند
وی با اشاره به نقش عالمان دینی در کاهش تکفیر، گفت: عالمان دینی در تعدیل اندیشه تکفیری تلاش کردند و نسبت دادن بی دلیل کفر به مسلمانان را مستوجب تعزیر می‌دانند.
مروتی ملاک اسلام و کفر را شهادت به وحدانیت پروردگار متعال دانست و گفت: با از بین رفتن داعش توسط جبهه مقاومت و رزمندگان اسلام، اتحاد مسلمانان بیشتر شد.
رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی با اشاره به نقش‌آفرینی رزمندگان اسلام در نابودی داعش، افزود: رزمندگان عراق و سوریه و ایران در نابودی داعش مهم‌ترین نقش را داشتند.
وی با بیان این‌که داعش با اصل اسلام مشکل داشت، اظهارکرد: داعش به دنبال تخریب بقاع متبرکه و اماکن مقدس ائمه‌اطهار(ع) در عراق و سوریه بود.

انتهای پیام

captcha