اعزام ۴ هزار مددجوی آذربایجان‌شرقی به مشهد مقدس
کد خبر: 3765324
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

اعزام ۴ هزار مددجوی آذربایجان‌شرقی به مشهد مقدس

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی گفت: چهار هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان از ۱۷ آذرماه امسال برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام می‌شود.

اعزام 4 هزار مددجوی آذربایجان‌شرقی به مشهد مقدس

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یوسف زمانی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان، امروز 28 آبان ماه گفت: چهار هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان از 17 آذرماه امسال برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه اغلب این مددجویان برای اولین بار به زیارت حرم مطهر امام هشتم مشرف می‌شوند، افزود: در کنار زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، برنامه‌های متنوع فرهنگی در رواق های دارالهدایه و امام خمینی(ره) برای مددجویان در نظر گرفته شده است تا سطح فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت ارتقاء یابد.

زمانی ادامه داد: طرح شوق زیارت یکی از طرح‌های مشارکتی کمیته امداد است که با هدف اعزام مددجویانی که تا کنون توفیق زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و عتبات عالیات را نداشته‌اند، با کمک خیران اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اعزام کاروان شوق زیارت از استان به مشهد مقدس با قطار و اتوبوس انجام می‌شود، تاکید کرد: تولیت آستان قدس رضوی در طول اقامت سه شب و چهار روز مددجویان در مشهد مقدس تمام وعده‌های غذایی آن‌ها را تامین می‌کند.

وی با اعلام اینکه تاکنون خیران استان بیش از 700 میلیون تومان برای اعزام مددجویان به مشهد مقدس کمک کرده‌اند، افزود: مشارکت گسترده خیران در این طرح موجب می‌شود تا بتوانیم تعداد بیشتری از مددجویانی را که در حسرت زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هستند، رهسپار مشهد مقدس کنیم.

زمانی با اعلام اینکه شماره حساب امانی 0105583132001 نزد بانک ملی برای جمع آوری کمک های خیران استان آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: مردم نیکوکار استان همچنین می‌توانند با استفاده از روش‌های آسان همچون تلفن گویای 0968877 و یا از طریق واردکردن کد #8888*8877* از طریق تلفن همراه، نسبت به پرداخت کمک های خود در قالب طرح شوق زیارت اقدام کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اعزام مددجویان به اماکن مذهبی یکی از فعالیت‌های شاخص حوزه‌ فرهنگی این نهاد است، گفت: اردوهای زیارتی با هدف تقویت و افزایش روز افزون سطح معنوی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری مددجویان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha