تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضوی
کد خبر: 3765335
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضوی

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده سپاه امام رضا(ع) به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضوی پرداخت.

برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری در نشست خبری امروز در مجتمع آیه‌ها در خصوص برنامه‌های هفته بسیج در استان اظهار کرد: در آستانه ۳۹ ساله شدن شجره طیبه بسیج هستیم که این نهاد در طول این مدت به جملات پرمغز امام(ره) عینیت بخشیده است. همچنین رهبر معظم انقلاب از بسیج به عنوان نمادی از مردم سالاری دینی یاد کرده است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امروز جغرافیای بسیج فقط مربوط به کشور خودمان نمی‌شود و در حوزه فکری، اجرایی، عمل و اندیشه، بسیج متاثر از تفکر انقلاب اسلامی است و در تمام جوامع رسوخ پیدا کرده است. کشورهای لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن در شرف ظهور اندیشه ناب اسلامی است.
وی افزود: گرامیداشت هفته بسیج از روز سه شنبه، 29 آبان، آغاز خواهد شد. در مقدمه و شروع این هفته، فرماندهان و مسئولان تشکلات بسیج نزد نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد خواهند رسید. همچنین برنامه‌های بسیج در این هفته در برگیرنده تمام سطوح و لایه‌های بسیج خواهد بود.
نظری در خصوص برنامه‌های هفته بسیج سازندگی گفت: بسیج در حوزه سازندگی و اقتصاد مقاومتی، در دو بخش عمده مشغول به فعالیت است. اول قرارگاه پیشرفت و آبادانی و دوم ‌بسیج سازندگی است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی، کار الگوسازی در 6 دهستان این استان دنبال می‌شود و امسال 9 دهستان دیگر نیز به آن اضافه شده است. در حال حاضر در حوزه آبادانی در چند محور مشغول فعالیت هستیم که محور اول اشتغال‌زایی، محور دوم ایجاد زیرساخت مربوط به ایجاد اشتغال و محور سوم کارگروه فرهنگی است.
وی افزود: همچنین در ۳۳ روستا روحانیون را تعلیم داده‌ایم که پیگیری تمام امور روستائیان را بر عهده دارند. همچنین آماده‌سازی مساجد را در دستور کار قرار داده و ۱۶۹ مدرسه نیز در این 6 دهستان با هماهنگی آموز‌ش و پرورش از نظر آموزشی و زیرساختی بهینه سازی شده است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: بسیج سازندگی کار خود را با هماهنگی سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهد و در این زمینه توفیقات خوبی نیز داشته است. 110 مورد پروژه آبخیزداری، احیای ۹۶ قنات، ۱۵۸ مورد پروژه آبرسانی کشاورزی، ۴۹ پروژه آبرسانی شرب، تکمیل، ساخت و مرمت ۱۳۹ مسجد، تکمیل و مرمت ۳۸۰ مدرسه، ساخت، مرمت و بازسازی ۲۳ خانه بهداشت و ساخت 40 خانه عالم از جمله اقدامات بسیج سازندگی در استان است.
نظری در خصوص اقدامات بسیج سازندگی در امدادرسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب تصریح کرد: ۸۰۰ کانکس توسط بسیج سازندگی به آن مناطق منتقل شده و ۲۱۴ مورد آواربرداری برای ساخت منازل این مناطق صورت گرفته است. همچنین توزیع غذای گرم، سوخت، مواد غذایی و لوازم گرمایشی از جمله اقداماتی بوده که توسط بسیج به سرانجام رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: به طور کلی ۸ میلیارد و‌ 500 هزار تومان در زمینه محرومیت زدایی در استان اعتبار هزینه شده و نزدیک به 35 میلیارد تومان نیز کمک مردمی در این زمینه هدایت شده است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع)ادامه داد: در مراسم اربعین نیز 5 موکب توسط بسیج سازندگی مستقر و 105 ایستگاه هم برای زائران پیاده در نظر گرفته شد. در سوم شعبان امسال نیز 330 مورد جهیزیه، ۱۲ هزار قلم لوازم التحریر در حاشیه شهر مشهد و ۱۲ هزار قلم دیگر از این لوازم در سایر نقاط محروم استان توزیع شده است.
نظری در خصوص برنامه کویرنوردی بسیج در روز پنجشنبه، اول آذر، تصریح کرد: در این روز توسط گردان بیت المقدس به طول ۴۰ کیلومتر در کویر فیض آباد برنامه کویرگردی برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: روز سه شنبه، ۲۹ آبان، به عنوان اولین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، فرهنگ و مسجد محوری» نامگذاری شده است. از جمله‌ برنامه‌های این روز اجرای طرح جهادی و برگزاری کلاس خدمت توسط بسیج دانش‌آموزی، مانور فرهنگی پایگاه‌های منتخب بسیج خواهران، خدمت 1000 پزشک در 1000 مسجد و نشست مشترک ائمه جماعات و هیات امنای مساجد با فرماندهان پایگاه‌هاست.
نظری اضافه کرد: روز چهارشنبه، 30 آبان، با عنوان «بسیج اقتصاد مقاومتی، خدمت رسانی و سازندگی» نامگذاری شده که در این روز برنامه هایی همچون اعزام گروه‌های جهادی و شروع خدمت آنان و افتتاحیه طرح‌های عمرانی و... را خواهیم داشت. در این روز میز خدمت توسط بسیج کارمندان برپا خواهد شد. همچنین آغاز این روز طرح جهاد روشنایی آغاز می شود و مسابقاتی هم در دانشگاه‌ها و ‌پارک علم و فناوری استان برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: روز پنج شنبه، اول آذر، با عنوان «بسیج، اقتدار رفاهی و امنیتی» نام گرفته که برنامه‌های این روز شامل فعال شدن گشت بسیج محلات است. عصر همین روز نیز تجدید پیمان با شهدا در مزار شهدا ‌در سراسر استان اجرا خواهد شد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: روز جمعه، دوم آذر، با عنوان روز «بسیج، معنویت و انتظار» نامگذاری شده که مهم ترین برنامه این روز حضور گسترده بسیجیان در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه است.
نظری ادامه داد: روز شنبه، سوم آذر، «بسیج، جهاد کبیر و استکبارستیزی» نام گرفته که برنامه‌هایی از جمله تجمع واحدهای پیشخوان دانش‌آموز، راه‌اندازی اجتماعات مردمی و برپایی کمپین حمایت از مردم یمن در این روز اجرا خواهد شد.
وی افزود: روز یکشنبه، چهارم آذر، با عنوان روز «بسیج، جهاد روشنگری و تبیین گسترده» نامیده شده است. در این روز برنامه‌هایی شامل نشست روشنگری با محوریت مطالبات مقام معظم رهبری، روایت‌گری 40 ساله افتخارات انقلاب اسلامی و گردهمایی ائمه جمعه و جماعات برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: روز دوشنبه، پنجم آذر، نیز روز «حماسه حضور در شهرستان‌ها» است. همچنین در این روز جشنواره ابوذر توسط بسیج رسانه برگزار خواهد شد.
نظری در خصوص تغییر برنامه‌های امسال هفته بسیج نسبت به سال گذشته اظهار کرد: هر سال با توجه به شرایط و اقتضائات روز جامعه، محتوای برنامه‌های ما تغییر خواهد کرد. امسال رزمایش فضای مجازی از چند روز گذشته با هدف سازماندهی و ورود بسیجیان در این فضا آغاز شده است.

انتهای پیام

captcha