شرکت در مسابقات قرآن و عترت، انگیزه دانشجویان را افزایش می‌دهد
کد خبر: 3765337
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

شرکت در مسابقات قرآن و عترت، انگیزه دانشجویان را افزایش می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی - قاری بین المللی قرآن کریم گفت: تنها تأثیری که مسابقات قرآن و عترت بر دانشجویان دارد، این است که انگیزه آن‌ها را افزایش می‌دهد تا بتوانند رتبه‌های بالاتری کسب کنند.

شرکت در مسابقات قرآن و عترت، انگیزه دانشجویان را افزایش می‌دهدسیدمحمدجواد حسینی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه برگزاری سی‌وسومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور اظهار کرد: افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، معمولا با قرآن مانوس هستند و یکی از تأثیراتی که این مسابقات می‌تواند بر روی دانشجویان داشته باشد، این است که انگیزه‌های آنها را بیشتر می‌کند تا بتوانند کسب رتبه کنند و قطعاً تلاش خود را برای حضور در مسابقات بالا می‌برد و این موضوع ممکن است به رشد کمی و کیفی دانشجویان منجر شود.
وی افزود: دانشجویانی که در این مسابقات شرکت کردند، برگزیده دانشگاه‌های خودشان هستند و این امر باعث شد تا بتوانند رتبه‌های برتر را در دانشگاه خودشان در سطح کشوری کسب و به مسابقات ملی راه پیدا کنند.
این قاری بین‌المللی قرآن کریم در خصوص هدف خویش از سفر به کشورهای خارجی، تصریح کرد: بنده هفته گذشته سفر پاکستان را داشتم که سفر بسیار خوبی بود و با توجه به ایجاد فضای وحدت میان مسلمانان، باید در محافل کشورهای مختلف حضور داشته باشیم. همچنین با توجه به شرایط ویژه‌ای که کشور پاکستان دارد من دوست داشتم که در محافل پاکستان حضور پیدا کنم. بازخورد مسابقات بسیار خوب بود و به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) عازم کشور عراق هستم و قرار بر این است که در استان‌های مختلف این کشور برنامه‌هایی دنبال شود.
وی عنوان کرد: محافل عراق هم بسیار خوب است و تفاوت‌های زیادی با محافل پاکستان و دیگر کشورها دارد چراکه عرب زبان هستند و آیات را درک و ارتباط زیبایی را با قاری قرآن در حین تلاوت برقرار می‌کنند و این ارتباط بسیار گرم است.
حسینی خاطرنشان کرد: بالاترین هدف برای حضور در کشورهای خارجی، تلاوت قرآن است. همانطور که قرآن کریم در سوره بقره عنوان می‌کند «ما پیامبر(ص) را فرستادیم تا آیات را برای افراد بخواند». این اتفاق برای افرادی مانند بنده که در این محافل حضور دارند، سعادتی است و ما وسیله‌ای هستیم تا آیات قرآن کریم را برای مردم تلاوت کنیم.
این قاری بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» در واقع این «حبل الله» می‌تواند همان قرآن کریم باشد. حضور قاریان بین‌المللی در محافل بین‌المللی و کشورهایی که اهل سنت هستند، منجر به وحدت میان مسلمانان می‌شود. همچنین این حضور منجر به کاهش تعصبات و خنثی کردن شیطنت‌هایی که متاسفانه امروز نسبت به مکتب تشیع و اهل بیت(ع) وجود دارد می‌شود. شایعات و خرافاتی که در واقع وهابیت آن‌ها را ساخته و بسیاری از مردم هم به این موضوعات آگاه نیستند و باور می‌کنند. بنابراین حضور قاریان می‌تواند باعث خنثی شدن افکار و تبلیغات سوء شود.

انتهای پیام

captcha