راه‌اندازی رادیو انقلاب از ابتدای بهمن‌ماه/ خدامحوری؛ راز مانایی انقلاب طی 40 سال گذشته
کد خبر: 3765348
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

راه‌اندازی رادیو انقلاب از ابتدای بهمن‌ماه/ خدامحوری؛ راز مانایی انقلاب طی 40 سال گذشته

گروه اجتماعی ـ مديركل صدا و سيماي مركز فارس در تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از راه‌اندازی رادیو انقلاب از ابتدای بهمن‌ماه جاری در سراسر کشور از جمله استان فارس خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، سيد تقي سهرابي، مدیرکل صدا و سیمای فارس امروز، ٢٨ آبان در جمع خبرنگاران به تشريح ويژه برنامه‌هاي صدا و سيماي مركز فارس در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي پرداخت.
وي با بيان اينكه جامعه رسانه وظيفه انعكاس خدمات انقلاب و دستاوردهاي حاصل از آن را به عهده دارد، افزود: ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامي در صدا و سيما از نيمه دوم مرداد ماه در دستور كار قرار گرفت.
مديركل صدا و سيماي فارس با تصریح اينكه در چهل سالگي انقلاب توليد آثار راديويي و تلويزيوني از آغاز پيروزي انقلاب با محوريت خدمات نظام و حضور مردم در صحنه هاي مختلف تدوين و بعضي نيز در دست اجرا قرار دارد، گفت: ويژه برنامه كارنامه، يكي از برنامه‌هاي موفق در اين باره است كه از استان فارس كليد خورده است.
سهرابي با اشاره به اینکه با حجم تبليغات سوء دشمن، كم لطفي‌هايي نسبت به خدمات نظام در همه نقاط كشور شده است، گفت: در ویژه برنامه «کارنامه» استانداران اسبق فارس از ابتداي انقلاب تاكنون به تشريح دستاوردها مي‌پردازند.
وي با بيان اينكه در مركز صدا و سيماي جمهوري اسلامي توليد مستند شهداي انقلاب و شهداي مدافع حرم، توليد مستند پيشگامان انقلاب، تمركز بر موسيقي، خبر، صدا و فضاي مجازي در دستور كار قرار گرفته است، گفت: صدا و سيماي مركزي با ١٥٠ شبكه در قالب ٣٥ زبان فعال است كه ٧٢ شبكه راديويي آن در اختيار معاونت امور استان‌ها قرار دارد.
مديركل صدا و سيماي مرکز فارس پخش برنامه مشاهير و  نقش‌آفرينان انقلاب اسلامي، راه روشن، توليد ۲۳ برنامه ۳۰ دقیقه‌اي، تاریخ شفاهي فارس به مدت ۵۴۰ دقیقه، پخش برنامه فجر آفرینان در ٢٠ قسمت، اجراي دو برنامه تركيبي گفتمان انقلاب به مدت ١٢٠ دقيقه، تهيه سه مستند از جمله پيشگامان انقلاب و دستاوردهاي انقلاب در شهرستان‌ها، ١٠٠ نمايش راديويي، برگزاري مسابقه انقلاب در قالب ١٠ برنامه ٢٠ دقيقه‌اي، برگزاري مسابقه پيامكي از ابتداي بهمن ماه و اجراي مشترك مراكز صدا و سيما را از شاخص‌ترين برنامه‌هاي اين مركز در آستانه بزرگداشت چهل سالگي انقلاب در حوزه صدا عنوان كرد.
سهرابي با بيان اينكه از ابتداي بهمن ماه راديو انقلاب در سراسر كشور از جمله فارس راه‌اندازي مي‌شود، اضافه كرد: پخش مستند مشاهير و نقش‌آفرينان انقلاب در صدا و سيماي مركز فارس با ٧ برنامه، پخش برنامه ٤٠ قسمتي ميزگرد تحت عنوان دستاورد در ٤٠ ساله انقلاب، اجراي برنامه چلچراغ، شهداي مدافع حرم، جنگ تحميلي و انقلاب، پخش برنامه آلوهاي وحشي ويژه كودكان و فیلم دستاوردهاي انقلاب در كارنامه نظام را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.
وی پخش مستند انقلاب در فارس، روند شکل‌گیری انقلاب در لار، نقش مردم شیراز در 15 خرداد، مستند واكنش مردم شيراز به توهين روزنامه اطلاعات، مستند نقش زنان در پيشبرد اهداف انقلاب در مقاطع مختلف، پخش گزارش خبري از خدمات نظام به ويژه شهرها و روستاهاي فارس در حوزه‌هاي مختلف و معرفي ٥ طرح ملي اثرگذار پس از انقلاب راز جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده صدا و سیمای مرکز فارس در حوزه اطلاعات و اخبار برشمرد.
مديركل صدا و سيماي مرکز فارس با بیان اینکه در حوزه پژوهش صدا و سيماي این مرکز نیز در رابطه با بزرگداشت انقلاب برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سرگذشت نخستين زن شهيد انقلاب اسلامي از ايل قشقايي، راهكارهاي رسانه‌اي باورپذيري و فهم نهضت تنباكو را از جمله برنامه‌های قابل اجرا در این حوزه عنوان کرد.
سهرابی در بخش دیگری از سخنا خود با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامي در ايران نقطه‌اي فوق استراتژيك بود که معادلات نظام استكباري را بهم زد، بيداري ملت‌ها، به خطر افتادن حيات حكومت‌هاي دست نشانده، اثبات توانمندي نظام سياسي مبتني بر خدامحوري، ارائه الگوي مناسب به ملت‌ها و ايجاد اعتماد به نفس در مردم براي اداره كشور را از مهمترين دستاوردهاي انقلاب عنوان كرد.
وی همچنین ايجاد تفرقه بين مسئولان، تحريك و ترساندن كشورهاي همسايه به هدف دايران هراسي و تحميل جنگ هشت ساله را از اقداماتي برشمرد كه از آغاز انقلاب تاکنون توسط جهان استكبار شروع شد و اگرچه جنگ تمام شد اما خصومت آنها در گسترش در شبهه‌افكني و تلاش همه جانبه براي ايجاد ناتوي فرهنگي، ايجاد اختلاف بين فعالان سياسي، ترويج اشرافي‌گري و رفاه طلبي، كم توجهي به تقويت توليدات داخلي و روي آوردن به واردات خارجي علیه ایران تمام نشده است.
مديركل صدا و سيماي مرکز فارس با تصریح بر این نکته که دشمن براي همه اين موضوعات پيوست رسانه‌اي داشته و دارد، گفت: از دهه ٧٠ با ورود شبكه‌هاي جديد ماهواره‌اي دشمنی‌ها علیه ایران ابعاد جديدي به خود گرفت.
سهرابی همچنین به چرايي پايداري انقلاب اسلامي علی‌رغم برنامه‌ريزي‌ها براي براندازي اشاره کرد  گفت: خدامحوري و اعتقاد به قدرت لايزال الهي، داشتن الگوهاي بي نظير براي آزادانه زندگي كردن، اميد به آينده روشن، وجود رهبري شجاع، پيوند ملت و ملتي بصير و آگاه موجب شد تا امروز خود را براي چهلمين سال انقلاب آماده كنيم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس همچینن در پاسخ به این سئوال که آیا شما مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوید یا نه؟ گفت که بازنشسته نیست.
سهرابی ادامه داد: سنوات خدمتي در صدا و سيما ٢٥ سال است كه اين روال با نظر رئيس صدا و سيما تا ٣٠ سال خدمت و سن ٦٠ سالگي هم مي‌تواند ادامه پيدا كند. لذا با توجه به اینکه بنده شهريورماه امسال ٢٥ سال خدمت را به پايان رسانده‌ام براساس اختيارات رياست سازمان به فعاليت ادامه مي‌دهم و از اين قانون مستثني هستم.
 انتهای پیام

captcha