برگزاری 61 برنامه علمی در هفته بسیج فارس/ لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها به حوزه علم و فناوری
کد خبر: 3765371
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
قاسمی خبر داد:

برگزاری 61 برنامه علمی در هفته بسیج فارس/ لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها به حوزه علم و فناوری

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان فارس از برگزاری 61 برنامه در کمیته علمی طی هفته بسیج در سطح این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس؛ احمدرضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان فارس با تأکید بر اهمیت جایگاه علم و جهاد علمی در دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: سازمان بسیج علمی پژوهشی استان فارس در جهت اعتلا و سرعت بخشیدن به رشد علمی کشور با تکیه بر سفارش های مقام معظم رهبری در حال حرکت است.
وی با مطرح کردن نقش علم و دستاوردهای آن در جهان امروز افزود: امروز در دنیا بحث علم و فناوری حرف اول را می‌زند و کشوری که دستاوردهای علمی بیشتری داشته باشد، قدرت بیشتری خواهد داشت که تحت عنوان دیپلماسی علمی در جهان مطرح می شود.
قاسمی با گلایه از اصحاب رسانه در خصوص عدم توجه کافی به مباحث علمی و فناوری و طرح آن‌ها در رسانه‌های استان، گفت: در میان اخبار و مطالب رسانه‌ها، خلأ مبنی بر عدم توجه کافی به حوزه علم و فناوری مشاهده می‌شود.
وی در ادامه افزود: نخبگان، مخترعین و پژوهشگرانی هستند که اصحاب رسانه یک یا دو بار بیشتر به آن‌ها مراجعه نکرده‌اند و مورد کم لطفی قرار گرفته‌اند.
این مقام مسئول از اصحاب رسانه درخواست کرد که نگاه ویژه‌ای به حوزه علم و فناوری داشته باشند و اهتمام بیشتر جهت اعتلای این حوزه ورزیده شود.
قاسمی با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با دارا بودن 30 پایگاه علمی و تربیتی، 5 مرکز رشد و 12 قشر علمی  در سطح استان فارس مشغول به انجام وظیفه محول شده در حوزه‌های علم، فناوری و پژوهشی است، گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس آمادگی خود را برای نقش‌آفرینی و کمک به توسعه و رشد علم و جایگاه استان فارس در این حوزه اعلام می‌دارد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در تاریخ 30 آبان‌ماه از ساعت 2:30 در سالن همایش‌های دانشگاه علمی کاربردی استان فارس گفت: اهم برنامه‌های این جشنواره، بزرگداشت و تجلیل از نخبگان علمی، مخترعین، رابطین علمی شهرستان‌ها و افراد برجسته علمی اقشار استان فارس، رونمایی از یک طرح دانش بنیان، تکریم خانواده شهید مدافع حرم و سخنرانی  علیپور، معاون اجرایی سپاه فجر فارس خواهد بود.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای جهادگران علم و فناوری با حضور پایگاه‌های علمی، مراکز رشد و اقشار دوازده گانه سازمان بسیج علمی و اختراعات و ابتکارات مراکز رشد، پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان، مراکز علمی و دانشگاهی در روز جمعه، 2 آذرماه در مسیر منتهی به نماز جمعه شیراز در قالب 20 غرفه برپا خواهد شد.
به گفته وی مسابقه سحاب در زمینه‌های رباتیک و هوافضا، دوره‌های بازاریابی خلاقیت و رباتیک، همایش علمی و آموزشی با موضوع بهداشت و تندرستی، طرح زکات دانایی با هدف تقویت بنیه علمی اقشار ضعیف و کم برخوردار در حاشیه شهر شیراز، اعزام مشاوران و روان شناسان به مناطق مختلف شیراز، دوره طب ایرانی اسلامی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سه سطح مقدماتی، متوسطه و تکمیلی، افتتاح ساختمان جدید مرکز رشد جهرم و پایگاه علمی شهرستان پاسارگاد از جمله مهم ترین برنامه های دیگر سازمان علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در هفته بسیج می باشد.
این مقام مسئول درخصوص برگزاری جلسات خانه نخبگان سازمان علمی اظهار کرد: در مجموعه سازمان علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس 5 کارگروه از خانه نخبگان به منظور احصا نیازمندی‌ها و استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان، طی این هفته، هر کارگروه در یک روز به برگزاری نشست و جلسات خود خواهند پرداخت.
 انتهای پیام

captcha