برگزاری مراسم گرامیداشت روز کتاب در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3765395
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

برگزاری مراسم گرامیداشت روز کتاب در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی- مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار به مناسبت هفته کتاب با حضور مسئولان در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز کتاب در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار به مناسبت هفته کتاب امروز 28 آبان ماه با حضور جواد رحمتی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در این مراسم، گفت: هنوز به آمار ایده آلی در حوزه کتابخوانی و کتابداری نرسیده ایم و و امیدوارم تا سال 1400، به آمار ایده آلی که می خواهیم، دست یابیم.

وی اظهار کرد: امروز، روز جشن کتاب و کتابخوانی است و کسانی که دلشان برای کتاب می تپد، در این محفل حضور دارند.

خدایی افزود: امسال صد و چهاردهمین کتابخانه نهادی استان را در روز 24 آبان ماه، در شهرستان هریس افتتاح کردیم و خوشحالیم که این کتابخانه را با همت والای همکاران خوبم، بنا کردیم تا جوابگوی نیاز این شهرستان باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با بیان این که در سال 57، 27 کتابخانه در سطح استان آذربایجان‌شرقی وجود داشت، خاطرنشان کرد: امروز مفتخریم که به آمار 114 کتابخانه رسیده‌ایم و در این راستا، تمامی همکاران ما در سطح استان، زحمات زیادی می کشند و به دنبال این هستند که شاخص های کتابخوانی را بهبود ببخشند، اما معتقدم که هنوز به چیزی که می خواهیم نرسیده ایم.

خدایی تاکید کرد: ما کتاب‌خوانی را باید از خودمان شروع کنیم و در همین راستا، من به بیشتر مسئولان استان، کتاب هدیه داده ام تا مقوله کتابخوانی به کل جامعه گسترش یابد.

محمدهادی ناصری طاهری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این مراسم گفت: متاسفانه فرهنگ رایج ما در اظهار نظرها، از اطلاع رسانی به سمت انشانویسی سوق پیدا کرده و این موضوع، به یکی از آفت های امروز جامعه تبدیل شده است.

وی افزود: در فضاهای مجازی، همه درخصوص پایین بودن سرانه مطالعه اظهار نظر می کنند، اما دریغ از این که یک کتاب برای مطالعه معرفی کنند.

وی ادامه داد: 77000 برنامه مختلف در کل کشور، از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در چند سال گذشته برگزار شده و به دنبال این هستیم که کتابخانه ها را از محل کتابداری، به پایگاه فرهنگی هنری تبدیل کنیم و خوشحالیم که در چند ماه اخیر، تا حدودی به خواسته های خود رسیده ایم.

در پایان این مراسم، از کتابخوانان و کتابداران نمونه تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

captcha