فعالیت ۲۱ مرکز یادگیری محلی در لرستان
کد خبر: 3765417
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

فعالیت ۲۱ مرکز یادگیری محلی در لرستان

گروه فرهنگی ـ معاون سوادآموزی لرستان گفت: در سال ۹۵ تعداد ۱۰ مرکز یادگیری محلی فعال در استان داشتیم که این تعداد، امروز به ۲۱ مرکز رسیده است.

فعالیت 21 مرکز یادگیری محلی در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، امروز دوشنبه، 28 آبان دومین مرکز یادگیری محلی آموزش و پرورش ناحیه 2 خرم‌آباد با حضور معاون سوادآموزی استان و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 خرم‌آباد افتتاح شد.
دومین مرکز یادگیری محلی غیردولتی آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد با نام «مرکز یادگیری محلی الزهرا(س)» با حضور معاون سوادآموزی استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد، رئیس اداره سوادآموزی ناحیه 2 و جمعی از کارشناسان اداری و مردم شریف محله ماسور افتتاح شد.
در آیین افتتاحیه این مرکز، هاشم دالوند، معاون سوادآموزی استان لرستان با اشاره به رشد مراکز یادگیری محلی (clc در سراسر دنیا، گفت: در کشور ژاپن حدود ۱۴ هزار مرکز clc، در کره جنوبی پنج هزار مرکز و در آسیا واقیانوسیه حدود 170 هزار مرکز یادگیری محلی (clc) در حال فعالیت هستند، که در کشور ما تعداد مراکز یادگیری محلّی به حدود 3000 مرکز رسید که مجدداً در سال 1394 فعالیت این مراکز از سر گرفته شد.
وی افزود: در استان لرستان سال 95 تعداد 10 مرکز یادگیری محلی فعال داشتیم که این تعداد، امروز به 21 مرکز در استان رسیده است و در شهرستان خرم‌آباد یک مرکز یادگیری محلی در منطقه پشته حسین‌آباد داریم و امروز الحمدلله شاهد افتتاح مرکز یادگیری محلی الزهرا(س) محله ماسور هستیم.
وی با بیان این‌که دو سیاست کلی در مراکز نهضت سوادآموزی دنبال می‌شود، اظهارکرد: یکی این‌که افراد بی‌سواد، سواددار شوند و دیگری این‌که این افراد، دارای مهارت شوند.
معاون سواد آموزی استان لرستان، ضمن تجلیل از خدمات ارزنده آموزش و پرورش ناحیه 2 خرم‌آباد و تلاش بابت فراهم نمودن زیرساخت دومین مرکز محلی یادگیری، به اهمیت جایگاه آموزش‌دهندگان پرداختند.
پرویز محسنی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 خرم‌آباد در حاشیه افتتاحیه مرکز یادگیری محلی clc سوادآموزی الزهرا(س)، اظهارکرد: در ابتدای انقلاب درصد کمی از مردم باسواد بودند و این درصد نیز تنها سواد ابتدایی داشتند.
وی با بیان این‌که تشکیل نهضت سوادآموزی از اولویت‌های اولیه حضرت امام خمینی(ره) بود، اضافه کرد: امروزه درصد زیادی از مردم به برکت پیروزی انقلاب و راه‌اندازی نهضت سوادآموزی در کشور باسواد هستند.
محسنی با اشاره به این‌که یاددهی و یادگیری نیز ازجمله وظایف این مراکز محسوب می‌شود، عنوان کرد: سوادآموزی و مهارت‌آموزی نیز ازجمله اهداف محوری راه‌اندازی این مراکز به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

captcha