اهدای 7 میلیارد تومان کتاب به دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاه
کد خبر: 3765456
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

اهدای 7 میلیارد تومان کتاب به دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاه

گروه فرهنگی ــ مدیرعامل انتشارات گاج از اهدای رایگان هفت‌میلیارد تومان کتاب به دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاه در راستای توسعه عدالت آموزشی در کشور خبر داد.

اهدای 7 میلیارد تومان کتاب به دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاهبه گزارش ایکنا از قم، ابوالفضل جوکار 28 آبان در نشست صمیمی که به مناسبت هفته کتابخوانی در مجموعه خانه کتاب قم برگزار شده بود به اهدای هفت میلیارد تومان کتاب از سوی موسسه گاج به دانش‌آموزان زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید مسئله آموزش در کشور به صورت زیربنایی اصلاح شود.

وی افزود: توسعه عدالت آموزشی زمانی محقق می‌شود که اگر امکان برخورداری همه دانش‌آموزان کشور از امکانات آموزشی پایتخت یا کلانشهرها میسر نیست، حداقل جلوی عرضه کتاب‌های کمک آموزشی گرفته نشود چرا که خالقان این کتاب‌ها از بهترین و برترین معلمان کشور هستند و امکان مطالعه و بهره مندی دانش‌آموزان از این کتاب‌ها حتی در دورترین نقاط کشور نیز فراهم است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های کمک آموزشی تولید شده به زبان ساده و قابل فهم به دانش‌آموزان عرضه می‌شود، یادآور شد: متاسفانه کتاب‌های درسی قوام لازم را ندارد و باید چند برابر آن در کتاب‌های کمک درسی توضیحات لازم را ارائه کنیم که موضوعات برای دانش آموزان قابل فهم باشد.

مدیرعامل انتشارات گاج یکی از علل رشد ناشران کتب کمک درسی را ضعف‌های موجود در کتاب‌های درسی دانست و بیان کرد: ما امروز در عرصه کتاب با مشکل توزیع روبه رو هستیم و باید کتاب در ویترین باشد تا عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه کتب کمک آموزشی حذف شدنی نیست و متاسفانه برخی با سخنان خود به مردم آدرس غلط می‌دهند افزود: گفته شده است موسسات برگزار کننده آزمون‌های آزمایشی نمی‌گذارند که کنکور حذف شود ولی این سخن درستی نیست.

وی با اشاره به طرح خود برای حذف کنکور بیان کرد: باید ملاک سنجش دانش آموزان در سه سال آخر تحصیل هر سال 25 درصد و 25 درصد نیز به کنکور اختصاص یابد در چنین شرایطی دیگر دانش‌آموزان استرس سنجش 12 سال تحصیل در سه یا چهار ساعت را نخواهد داشت.

مدیرعامل انتشارات گاج در خصوص یکی از مشکلات در برگزاری کنکور گفت: در یک سیستم آموزش ارائه شده و در سیستم دیگر ارزشیابی صورت می‌گیرد، یعنی آموزش و پرورش کار آموزش را بر عهده دارد ولی ارزشیابی بر عهده وزارت علوم است؛ ادغام وزارت آموزش و پرورش و علوم گام اول حذف کنکور است.

انتهای پیام

captcha